Jeleń szlachetny

Zwierzęta łowne, hodowla, broń śrutowa i kulowa, psy myśliwskie...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Pan Adam
początkujący
początkujący
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 08 sty 2023, 08:56

Jeleń szlachetny

Post autor: Pan Adam »

Darz bór
Jestem początkującym obserwatorem przyrody, i mam duży problem z Jeleniami. Na stronie BDL pisze, że mam ich około 250 w lesie, bardzo chciał bym zaobserwować te zwierzęta, aczkolwiek mi się to nie udaje. Często wybieram się przed wschodem na polanę, chodzę po lesie, lecz nigdy jeszcze nie widziałem tych zwierząt. Wielokrotnie widywałem natomiast sarny. Wiem, że jelenie nie przebywają w okolicy saren, więc chodziłem po innych częściach lasu i odwiedzałem inne polany. Bezskutecznie. Wiem bardzo dużo o ich dobowych aktywnościach lecz w praktyce, nigdy nie udało mi się ich zaobserwować. Miałby ktoś jakieś porady?

Darz Bór
Awatar użytkownika
Kuna lesna
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2598
Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
Lokalizacja: Z puszczy

Re: Jeleń szlachetny

Post autor: Kuna lesna »

Po pierwsze doświadczenie w poszukiwaniu trochę zmusza do przebywania w lesie. Z rad to w zimę można spotkać jelenie na świeżym zrębie, szukają tam świeżych kłód do zgryzania.Okres września i października to wtedy jest najłatwiej bo je słychać. Ja ogólnie chodzę w okolicach OHZ więc nie trudno je spotkać.
Tak na marginesie skąd BDL ma informacje o ilości jelenia.?
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5478
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Re: Jeleń szlachetny

Post autor: Blues Brothers »

Zanim znajdziesz żywy okaz, poszukaj najpierw śladów i tropów. Możliwe , że w "Twoim" lesie w ogóle ich nie ma.
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77501
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Re: Jeleń szlachetny

Post autor: drwalnik »

... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...