Elektryki nieopłacalne?
Moderator: Moderatorzy
Elektryki nieopłacalne?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Spece od Tesli przekonują, że 250 tys. km.carabus pisze:na ile starcza akumulator???
Ci sami spece twierdzą, że oszczędności w kosztach paliwa będą większe niż pokrycie kosztów wymiany nowego akumulatora. Ale nie piszą w jakim kraju i przy jakich cenach...carabus pisze:ile nowy kosztuje
Ile kosztuje wymiana baterii w samochodzie elektrycznym? (Tesla vs Nissan Leaf)
Akumulator Nissan Leaf o mocy 40 kWh kosztuje 5.499 $ za wymianę, do tego należy doliczyć 3 godziny wymiany. Z tego wynika, że koszt samego akumulatora to to 137 $/kWh. To całkiem nieźle, biorąc pod uwagę fakt, że baterie litowo-jonowe podobno kosztują około 190 $/kWh.
Tesla podobno produkuje swoje baterie litowo-jonowe za 125 $/kWh, co w przypadku wymiany akumulatora w modelu Long Range 80 kWh, przekłada się na wartość 10.000 $ plus koszty instalacji baterii. Są to koszty wymiany baterii po wygaśnięciu 8-letniej gwarancji.
Każda sprzedana kiedykolwiek bateria Tesli jest nadal objęta gwarancją, więc nie ma zbyt wielu raportów na temat ceny detalicznej wymiany baterii. Jednak jak pokazują informacje płynące od kierowców Tesli, żywotność baterii tego producenta jest dość długa. Pojemność akumulatora Model S jest statystycznie utrzymywana powyżej 90% nawet po 250.000 km! Wynik ten zostanie prawdopodobnie utrzymany również w Modelu 3.
Źródło: evblog.pl
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Auto Świat - test długodystansowy BMW-i3:
100 tys. km za kierownicą BMW i3 - takiego rachunku za prąd jeszcze nie było...
100 tys. km za kierownicą BMW i3 - takiego rachunku za prąd jeszcze nie było...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5663
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
Re: Elektryki nieopłacalne?
Przecież wchodzimy w farmy fotowoltaiczne, więc dostanie darmowy prąd. A zakup i amortyzacja ?..... I tak mu teraz za to nikt nie płaci
Re:
... dziadek jeździł tylko do kościoła
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5663
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
Re: Elektryki nieopłacalne?
Jest już w Polsce firma która wymienia pojedyńcze ogniwa, a nie całe baterie. Trafiła do nich Tesla z przebiegiem chyba 300tys, sprawność akumulatorów koło 90 %. Grunt to ładować w domu, powolutku i nie za często.
Re:
Nie. Bo w rozporządzeniu są jedynie silniki spalinowe o określonej pojemności.
Re: Elektryki nieopłacalne?
Miałem okazję raz przejechać pół Niemiec jedną z Tesli. Jechało się metodą żabich skoków, czyli od stacji ładowania do stacji ładowania - żadnych spontanicznych przystanków, żadnego zbaczania z zaplanowanej (i wyznaczonej przez samochód) trasy. Do tego czekanie na wolne ładowarki... Trasa zajęła 9 godzin, gdy zwykle auto pkonuję ją w ok 6. Masakra.
And the road becomes my bride...
Re: Elektryki nieopłacalne?
Niemiecki automobilklub ADAC sprawdził, jak ambitne plany polityków mają się do rzeczywistości. Eksperci nie mają wątpliwości: cel 15 mln samochodów elektrycznych w 2030 w Niemczech to - tu cytat - "utopia".
https://motoryzacja.interia.pl/raport-s ... Id,7475370
https://motoryzacja.interia.pl/raport-s ... Id,7475370
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Re: Elektryki nieopłacalne?
To rower elektryk też przestanie mi się opłacać jak energia zdrożeje ?
Życie wymaga celnego oka i twardej ręki. http://www.solidarnosc.org.pl/
A gnębiciele naszego Narodu "Umacniają się w złym zamiarze, zamyślają potajemnie zastawić sidła i mówią sobie:Któż nas zobaczy i zgłębi nasze tajemnice?"
Rota https://www.youtube.com/watch?v=o_VL6ZYv2bE
https://youtu.be/r71UOZHy140
A gnębiciele naszego Narodu "Umacniają się w złym zamiarze, zamyślają potajemnie zastawić sidła i mówią sobie:Któż nas zobaczy i zgłębi nasze tajemnice?"
Rota https://www.youtube.com/watch?v=o_VL6ZYv2bE
https://youtu.be/r71UOZHy140
Re: Elektryki nieopłacalne?
Może być. Wszystko jest kwestią ceny prądu i... utylizacji baterii.
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin