Transport po drogach publicznych

Drewno, klasyfikacja, pomiar, obrót, sprzedaż drewna...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Transport po drogach publicznych

Post autor: Lukasz105 »

Dostałem informację od znajomego o tym iż na jednym z zebrań sołecki jedna Pani wstał i powiedziała że Policja na danej gminie pozwala jeździć po drogach o dopuszczalnym nacisku na oś 8 i 10 ton dla firm prywatnych transportujących drewno . Co o tym myślicie , czy t polityczna zagrywka, czy jest jakiś zapis który to reguluje? Proszę o pomoc.
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170026
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Jest taki powiat, który pobiera od przewoźników drewna opłaty za przekroczenie tonażu.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Post autor: Lukasz105 »

Przecież transportują głównie firmy prywatne więc do do nich powinny płynąć roszczenia a nie do PGL LP. Z chwilą sprzedaży drewna gruncie ryzyko ponosi ten kto kupi a nie PGL LP . N na podstawie rozporządzenia MŚ z dnia 2 maja 2012 roku jest określona masa drewna na podstawie gęstości .Kupujący powinien oświadczyć że uwzględnia i masę drewna i masę pojazdu przy maksymalnym nacisku osi na grunt.To kupujący powinien zabowiązać się do zoorganizowania przewozu drewna zgodnie z zasadami .

Ale nurtuje mnie to czy jest jakiś przepis który dopuszcza w tym przypadku kiedy wiezie się drewno że można wjechać na drogę do 10 t z dużo większym naciskiem?
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Post autor: Lukasz105 »

Sten pisze:Jest taki powiat, który pobiera od przewoźników drewna opłaty za przekroczenie tonażu.
Nie chodzi mi o powiat bo to mało ważne ale o samą ideę tego . Może coś więcej Sten na ten temat ?
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
filipesku
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 21561
Rejestracja: wtorek 29 lis 2011, 11:36

Post autor: filipesku »

Lukasz105, przepis to przepis. Policja nie jest od ustalania przepisów tylko od ich egzekwowania ...
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
kolorowe kredki

Post autor: kolorowe kredki »

A to akurat fajny temat jest bo w Polsce gminnej coraz więcej kompleksów leśnych jest odcinanych od dróg. Tonażami, likwidacją dróg gruntowych podczas scaleń lub stawianymi ogrodzeniami przez sąsiadujących.
Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Post autor: Lukasz105 »

Wiem że istnieją przepisy , tj zezwolenia dla pojazdów nienormatywnych i zgadzam się z tobż filipesku że policja powinna wziąć sprawy w swoje ręce i prokurator.

Tylko pod którą kategorię zwolnienia kwalifikuje się pojazdy do wywozu drewna by uzyskać zezwolenie od zarządcy drogi ?

artykuł:


http://www.gitd.pl/nowe-zasady-przewozu ... -nie-tylko
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170026
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Lukasz105 pisze:Może coś więcej Sten na ten temat ?
Niewiele więcej ponad to wiem, ale zagląda tu czasem jeden z użytkowników, na którego terenie to funkcjonuje i może się szerzej wypowie.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105113
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Lukasz105 pisze:Ale nurtuje mnie to czy jest jakiś przepis który dopuszcza w tym przypadku kiedy wiezie się drewno że można wjechać na drogę do 10 t z dużo większym naciskiem?
Ponieważ istnieją zezwolenia to nie jest potrzebny żaden inny przepis. Przewoźnik musi po prostu takie zezwolenie mieć i okazywać przy kontroli. Tak mi się wydaje.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170026
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Pewnie to coś takiego, jak identyfikator C-16 upoważniający do wjazdu do Warszawy.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Lukasz105
początkujący
początkujący
Posty: 201
Rejestracja: poniedziałek 07 gru 2015, 12:37
Lokalizacja: z Puszczy

Post autor: Lukasz105 »

Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

2) nie naruszał stateczności pojazdu;

3) nie utrudniał kierowania pojazdem;

4) nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które pojazd jest wyposażony.

3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.

4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.

5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę.

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

7. Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.

8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;

2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;

3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1.000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;

4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.

10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.

11. Jeżeli masa, naciski osi lub wymiary pojazdu wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w ust. 6, 8 i 10, przejazd pojazdu jest dozwolony tylko pod warunkiem uzyskania zezwolenia.
,,Rób w życiu to co lubisz a nigdy nie będziesz musiał pracować''
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105113
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Lukasz105, po co linkujesz art 61, skoro już wcześniej ustaliliśmy, że do wywozu drewna stosuje się przepisy o pojazdach nienormatywnych? Ustaliliśmy też, że kierowca musi posiadać odpowiednie zezwolenie (lub wypis z niego). Do wywozu drewna stosuje się więc zapisy art. 64 oraz 64a a nie art. 61.
Dla ułatwienia: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602, tekst ujednolicony.

PS. Dla wywozu drewna może być wydane zezwolenie kat. I lub II bo tylko one dotyczą ładunków podzielnych. Natomiast bezpośrednio z tabeli kategorii zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego (Załącznik nr 1 do linkowanej wyżej ustawy), że może być to wyłącznie zezwolenie kat. I, bowiem to ono zezwala na ruch pojazdów o naciskach osi nieprzekraczających wielkości przewidzianych dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

ODPOWIEDZ