Ilość szt. / ha

Geodezja, teledetekcja, inwentaryzacja, plan urządzenia lasu...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
akczeik
początkujący
początkujący
Posty: 1
Rejestracja: piątek 05 sty 2007, 07:26
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Ilość szt. / ha

Post autor: akczeik »

Nie jestem z wykształcenia leśnikiem. Dlatego mam pytanie:
- Interesuje mnie czy istnieje możliwość oszacowania ilości drzew na 1 hektarze lasu na podstawie danych zawartych w planie urządzania lasu, czy jedynie pomiar w terenie dałby taką wartość.
Awatar użytkownika
Kuna lesna
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2627
Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
Lokalizacja: Z puszczy

Post autor: Kuna lesna »

Obydwie mozliwości są dopuszczalne ale dokładniejsze są pomiary poszczególnych drzew .Dopuszczalność operatowa zależy od daty jego sporządzania , im starszy tym mniej dokładny .Pomiar drzew pierśnicy i wysokości daje wynik przybliżony do ok 95% .Tak więc jeżeli przyjmniesz średnie drzewo jako wzorcowe dla powierzchni i podzielisz masę tego drzewa przez masę całego d-stanu to w przybliżeniu wyjdzie ci ilość drzew na niej.
Jasiu
początkujący
początkujący
Posty: 242
Rejestracja: niedziela 26 lis 2006, 13:24
Lokalizacja: W drodze.......

Post autor: Jasiu »

ale jaką metodą wybrać drzewo wzorcowe?...........hehe, to co pisze Kuna da przybliżony wynik ale jego dokładność będzie różna dla różnych drzewostanów, bo np obliczona tą metodą ilość drzew na hektar na BMśw w krainie II i V będą różne.
Awatar użytkownika
Kuna lesna
zastępca nadleśniczego
zastępca nadleśniczego
Posty: 2627
Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
Lokalizacja: Z puszczy

Post autor: Kuna lesna »