Służba w prosty sposób prześwietli twój samochód
Moderator: Moderatorzy
Służba w prosty sposób prześwietli twój samochód
... dziennik.pl: "Inspekcja Transportu Drogowego będzie mogła w prosty sposób ustalić, czy przy transporcie drewna nie doszło do przeładowania ciężarówki i czy taki ładunek może legalnie poruszać się po drodze. Inspekcja określi masę takiego ładunku, mnożąc przez siebie dwie wartości: objętość i gęstość danego gatunku drewna. Zasadę taką wprowadza nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym, która zacznie obowiązywać od 19 stycznia 2012 r..." ... całość ...
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Pomiar (ważenie) nacisku na oś był jednak bardziej miarodajny. No bo tabele gęstości to przy jakiej wilgotności drewna będą mieli wyskalowane? I jak sprawdzą jaka jest wilgotność ładunku?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- Rafał i Ania
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 3056
- Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 21:07
na debilizm ustanawiających i debilizm połączony z wredotą ITD nie ma rady. a na marginesie to żaden ich pomiar nie jest prawdziwy , ani obliczanki ani nacisk na oś itp itd, żeby znać masę trzeba cos po-prostu zważyć- niestety wagi powstają.
Siedzą na Wall Street panowie z pejsami
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
mozolnie pracują nad zerami
do zera wciąż doliczają zera
to się nazywa finansjera (G.M.)
Re: Służba w prosty sposób prześwietli twój samochód
A w zalinkowanym tekście jest:drwalnik pisze:... dziennik.pl: "Inspekcja Transportu Drogowego będzie mogła w prosty sposób ustalić, czy przy transporcie drewna nie doszło do przeładowania ciężarówki i czy taki ładunek może legalnie poruszać się po drodze. Inspekcja określi masę takiego ładunku, mnożąc przez siebie dwie wartości: objętość i gęstość danego gatunku drewna. Zasadę taką wprowadza nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym, która zacznie obowiązywać od 19 stycznia 2012 r..." ... całość ...
To od kiedy wchodzą w życie te drogowe nowinki?Zgodnie z nowelizacją ustawy – Prawo o ruchu drogowym na nowych zasadach będą wydawane pozwolenia na przejazd pojazdów nienormatywnych. Pojawi się aż siedem kategorii zezwoleń na przejazd takich ciężkich ładunków po drogach. Będą się one różnić w zależności od drogi, masy ładunku lub wielkości pojazdu czy też czasu, przez jaki będzie ważny taki dokument. Regulacje te zaczną obowiązywać 19 października 2012 r.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Ustawa obowiązuje jako całość od dziś. Natomiast jej przepisy w tym szczególnym przypadku (pozwolenia na przejazd ładunków ponadnormatywnych) zaczną obowiązywać od 19 października.j24 pisze:To od kiedy wchodzą w życie te drogowe nowinki?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
Mam pytanie. Słyszałem że za przeładowane auta mają teraz odpowiadać 3 instytucje, LP, firma transportowa oraz odbiorca. Pytanie, co ma leśniczy albo firma zamawiająca do tego ile załaduje przewoźnik? Może jeszcze ja jako przedsiębiorca będę odpowiadał za to czy kierowca jest trzeźwy i auto ma sprawne?
Pytanie chyba uzasadnione, ponieważ w ustawie jest taki zapis:
" Kary dla innych uczestników przewozu
W nowym załączniku do utd przewidziano też kary nakładane na spedytorów, pośredników i inne podmioty uczestniczące w przewozie drogowym. Będą to kary za:
zlecenie przewozu drogowego zagranicznemu podmiotowi nieposiadającemu wymaganego zezwolenia na transport kabotażowy - 10.000 zł,
zlecenie przewozu rzeczy pojazdem nienormatywnym podmiotowi nieposiadającemu wymaganego zezwolenia - 8.000 zł,
umieszczanie w liście przewozowym oraz innych dokumentach danych i informacji niezgodnych ze stanem faktycznym - 8.000 zł."
Ponoć w niektórych rejonach kraju już sie robi zamieszanie z tego powodu.
" Kary dla innych uczestników przewozu
W nowym załączniku do utd przewidziano też kary nakładane na spedytorów, pośredników i inne podmioty uczestniczące w przewozie drogowym. Będą to kary za:
zlecenie przewozu drogowego zagranicznemu podmiotowi nieposiadającemu wymaganego zezwolenia na transport kabotażowy - 10.000 zł,
zlecenie przewozu rzeczy pojazdem nienormatywnym podmiotowi nieposiadającemu wymaganego zezwolenia - 8.000 zł,
umieszczanie w liście przewozowym oraz innych dokumentach danych i informacji niezgodnych ze stanem faktycznym - 8.000 zł."
Ponoć w niektórych rejonach kraju już sie robi zamieszanie z tego powodu.
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
Przecież to jest absurdalne. Wychodzi na to że mam jechać do lasu i sprawdzić dokumenty pojazdu i przyczepy czy też wózka. Do tego koniecznie sprawdzić czy nie ma dodatkowego wyposażenia bo dźwig np. waży kilka ton itd. Paranoja jakaś się robi w tym kraju.
Niech się wezmą za tych co drogi robią i wożą po 40ton i więcej piachu na 4 osiach.
W każdym razie nie mam nic przeciwko kontrola i legalnym ładunkom ale nie powinno się szukac odpowiedzialności nie tam gdzie trzeba. To przewoźnik decyduje ile zabiera i to jego ryzyko a nie przedsiębiorcy czy tez leśnika.
Niech się wezmą za tych co drogi robią i wożą po 40ton i więcej piachu na 4 osiach.
W każdym razie nie mam nic przeciwko kontrola i legalnym ładunkom ale nie powinno się szukac odpowiedzialności nie tam gdzie trzeba. To przewoźnik decyduje ile zabiera i to jego ryzyko a nie przedsiębiorcy czy tez leśnika.
Żadna paranoja. LP w żadnym wypadku nie jest zlecającym przewóz. Tak więc już choćby z tego powodu nie "podpada" pod te zapisy. Po drugie na pewno nie obsługują nas podmioty zagraniczne. Po trzecie nic nas nie obchodzi czy zgłaszający się przewoźnik ma wymagane zezwolenia, tym bardziej że najczęściej nie mamy kontaktu z przewoźnikiem a tylko z jego pracownikiem (kierowcą). No a już sytuacji gdy na kwicie wywozowym ktoś by umieścił niezgodne z prawdą zapisy jakoś nie umiem sobie wyobrazić. Kto by chciał w kwit wpisać mniej niż na wozie?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Nigdy. Brak podstaw prawnych i "szlus". Następnym razem jak Cię będą ścigać to się nie tłumacz tylko grzecznie zapytaj o przepis, który złamałeś.Duży pisze:Nigdy Was za to nie ścigali?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
Piotrek, dowiedz sie dobrze bo ja słyszałem że odpowiadać będą 3 osoby: leśniczy, przewoźnik oraz odbiorca. Jak to ma wyglądać nie wiem więc pytam, w chwili obecnej rozumiem że jak przewoźnik nie ma odpowiednich kwalifikacji i przeladuje auto to ja dostane karę jako zamiawiający transport? Moje zlecenie brzmi "Proszę o transport drewna w ilości takiej jaka może Pan załadować". Jak inaczej firmy mają współpracować z przewoźnikami? Mam mu powiedziec załaduj lepiej 18m3 albo najlepiej 15m3 żebyś czasem nie podpadł? Hieh, dziwny jest ten świat. Zamówię żwir na budowę i też zapłacę za przeładowane auto? A co mnie obchodzi czym i ile załadują? Kupuje 100ton żwiru i czy mi to na 6 razy czy na 4 przywiozą to już chyba nie moja wina!!?
Rozporządzenie podobnież obowiązuje od 19 stycznia. W nim zawarta jest tabela gęstości drewna w poszczególnych gatunkach. I tak np. dla So i Św ładunek nie może przekraczać 25m3 dla samochodu z żurawiem lub 32m3 dla ciągnika siodłowego z naczepą.
Proponuję szanownemu towarzystwu szybko poprzeliczać sobie wywożone gatunki i pilnować mas na wystawianych kwitach
Tak na szybko tabela jest tu http://kwrist.mac.gov.pl/download.php?s=60&id=639
Albo szeroki uśmiech do przewoźnika. Oni juz to poprzeliczane mają
Proponuję szanownemu towarzystwu szybko poprzeliczać sobie wywożone gatunki i pilnować mas na wystawianych kwitach
Tak na szybko tabela jest tu http://kwrist.mac.gov.pl/download.php?s=60&id=639
Albo szeroki uśmiech do przewoźnika. Oni juz to poprzeliczane mają
Już nie. Ale pracowałem. Sam się dziwiłem, i podejrzewałem, że to jakaś inna planeta w ogóle jest.Duży pisze:zazdroszczę Ci, że pracujesz w normalnych Lasach
Te zapisy to takie "na wyrost" pilnowanie, żeby się kierowca nie mógł tłumaczyć: "Kazali mi, to co miałem robić? Robotę rzucić?"mackomacko pisze:to już chyba nie moja wina!!?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Czy zna ktoś podstawę prawną, by leśnicy odpowiadali za ilość drewna załadowaną na pojazd wywozowy? Pod żaden z powyższych przypadków się nie łapiemy.Duży pisze:... w ustawie jest taki zapis:
" Kary dla innych uczestników przewozu
W nowym załączniku do utd przewidziano też kary nakładane na spedytorów, pośredników i inne podmioty uczestniczące w przewozie drogowym. Będą to kary za:
zlecenie przewozu drogowego zagranicznemu podmiotowi nieposiadającemu wymaganego zezwolenia na transport kabotażowy - 10.000 zł,
zlecenie przewozu rzeczy pojazdem nienormatywnym podmiotowi nieposiadającemu wymaganego zezwolenia - 8.000 zł,
umieszczanie w liście przewozowym oraz innych dokumentach danych i informacji niezgodnych ze stanem faktycznym - 8.000 zł." ...
W zeszłym roku Dyrektor Generalny pisał, że nie ma podstawy byśmy odpowiadali: http://www.lasypolskie.pl/news-6055.html
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)