problem z zadrzewieniem

Geodezja, teledetekcja, inwentaryzacja, plan urządzenia lasu...

Moderator: Moderatorzy

monic2406
początkujący
początkujący
Posty: 6
Rejestracja: sobota 10 sty 2009, 12:20
Lokalizacja: olsztyn

problem z zadrzewieniem

Post autor: monic2406 »

Witam,
mam pytanie odnośnie cząstkowego wskaźnika zadrzewienia.. a mianowicie...
w opisie taksacyjnym mam 4 gatunki drzew : Brz 45 bonitacja I ,grubizna na 1 ha - 100, Lp 45 bonitacja II, grubizna 26, Gb 45 bonitacja II, grubizna 26, So 45 lat bonitacja I, grubizna 16. W opisie taksacyjnym jest zadrzewienie Zd= 0,7.
Muszę obliczyć cząstkowy stopień zadrzewienia (do wyceny drzewostanu) ze wzoru Zi= miąższość rzeczywista (czyli ta z opisu na 1ha) / miąższość modelowa odczytana z tablic
I tu pojawia się mój problem (nie znam się na tym, bo dopiero zaczynam poznawać tematykę leśną) policzone cząstkowe zadrzewienia ze wzoru Zi w sumie nie dają zadrzewienia z opisu Zd, a chyba powinny ?? a może nie powinny?
Proszę o jakieś podpowiedzi
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
adaś
początkujący
początkujący
Posty: 185
Rejestracja: wtorek 13 mar 2007, 12:38

Post autor: adaś »

A możesz podać w skrócie swój schemat obliczeń?? Jak liczysz to zadrzewienie?? Możliwe że liczysz miąższość rzeczywistą na powierzchnię inną niż 1 ha - a takie musi mieć odniesienie przy porównaniu z tabelami.
monic2406
początkujący
początkujący
Posty: 6
Rejestracja: sobota 10 sty 2009, 12:20
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: monic2406 »

liczę to tak wg podanego wzoru Z=miąższość rzeczywista dla określonego gatunku/miąższość ustalona na podstawie tablic Szymkiewicza

Miąższość rzeczywistą biorę z opisu taksacyjnego jako Grubizna 1ha

czyli np dla Sosny miąższość rzeczywista = 16 a z tabel odczytuje 256 wiec Z=16/256
i tak postępuję z pozostałymi gatunkami drzew
W opisie zadrzewienie wynosi 0,7 a mi po zsumowaniu 0,9 :/
Nie wiem gdzie robię jakiś błą


PS. Dzięki z odzew :)
Awatar użytkownika
adaś
początkujący
początkujący
Posty: 185