pytanie do księgowych

Pieniądze nie tylko w lasach są ważne...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Terkoz
początkujący
początkujący
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 09:44
Lokalizacja: południe

pytanie do księgowych

Post autor: Terkoz »

Witam. Mam pytanie. Czy istnieje możliwość skorygowania f-ry z lat poprzednich, np z 2011, 2012? Wg ordynacji podatkowej jest na to 5 lat, ale jak wygląda ta sprawa w LP. Dotyczy to zarówno f-ry za usługi jak i za najem. Proszę o dpowiedź.
Awatar użytkownika
darkside
początkujący
początkujący
Posty: 197
Rejestracja: czwartek 03 lip 2008, 10:26
Lokalizacja: z daleka

Post autor: darkside »

Terkoz pisze: Wg ordynacji podatkowej jest na to 5 lat,
nie znam się- ale myślisz że lasy mają inną ustawę o rachunkowości?
Awatar użytkownika
Hania
wiceminister
wiceminister
Posty: 30246
Rejestracja: czwartek 16 gru 2004, 00:00
Lokalizacja: Z-ec

Post autor: Hania »

Terkoz pisze:Czy istnieje możliwość skorygowania f-ry z lat poprzednich, np z 2011, 2012? Wg ordynacji podatkowej jest na to 5 lat, ale jak wygląda ta sprawa w LP.
Można. Przepisy odnośnie faktur obowiązują wszystkie branże jednakowo, również LP.
Korekta faktury powinna być dokonywana przed upływem 5 lat, licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku.
"Zielono mi, zielono w głowie,
zielone trawy obrastają mą skroń,
zielony mętlik, o którym nie powiem,
zielone me czoło ociera ma dłoń..."
Terkoz
początkujący
początkujący
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 09:44
Lokalizacja: południe

Post autor: Terkoz »

Dzięki za odpowiedź. A czy można zrobić korektę fa-ry np z roku 2011 i coś zaksięgować na poz. planu? Wypłacić ZUL-owi pieniądze niezapłacone rok temu? U mnie panie w księgowości mają duże opory i po prostu twierdzą że się nie da. Nie da się czy to tylko brak dobrej woli. Wiem, że coś tam "u góry" trzeba odblokować, ale czy faktycznie się nie da?? A jeśli się da to jak to zrobić, krok po kroku?
Awatar użytkownika
Hania
wiceminister
wiceminister
Posty: 30246
Rejestracja: czwartek 16 gru 2004, 00:00
Lokalizacja: Z-ec

Post autor: Hania »

W tym przypadku nie pomogę niestety :( Nie jestem księgową w LP i na tym to się nie znam...
"Zielono mi, zielono w głowie,
zielone trawy obrastają mą skroń,
zielony mętlik, o którym nie powiem,
zielone me czoło ociera ma dłoń..."
Garagamel
początkujący
początkujący
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 17:18

nigdy w życiu

Post autor: Garagamel »

K :x sięgowanie w roku 2013 na rok 2011? A gdzie koszty, sprawozdanie, bilans... wszystko już pozamykane. Raczej się nic nie zrobi.
Liczyk
szura
początkujący
początkujący
Posty: 5
Rejestracja: sobota 11 maja 2013, 12:50

Post autor: szura »

Wszystko można zaksięgować. Nie księgujemy na pozycje planu tylko dajemy przez tzw pozostałe koszty operacyjne, konto 761.
ODPOWIEDZ