Ewidencja drewna w excelu
Moderator: Moderatorzy
Ewidencja drewna w excelu
Witam!
W oczekiwaniu na oprogramowanie do ewidencjonowania drewna, muszę sobie jakoś radzić z pomocą excela. Tyle o i ile znam wzory na liczenie miąższości sztuk, współczynniki zamienne etc. to nie mam pomysłu jak to wszystko zestawić żeby było przejrzyste... Nie umiem przygotować formuł aby excel sam liczył poszczególne klasy (C1, C2, C3 etc. )
Jeśli ktoś umie wykorzystywać w jakimś lepszym stopniu tajemne funkcje excela to bardzo proszę o pomoc.
W załączeniu przesyłam to co mam do tej pory
W oczekiwaniu na oprogramowanie do ewidencjonowania drewna, muszę sobie jakoś radzić z pomocą excela. Tyle o i ile znam wzory na liczenie miąższości sztuk, współczynniki zamienne etc. to nie mam pomysłu jak to wszystko zestawić żeby było przejrzyste... Nie umiem przygotować formuł aby excel sam liczył poszczególne klasy (C1, C2, C3 etc. )
Jeśli ktoś umie wykorzystywać w jakimś lepszym stopniu tajemne funkcje excela to bardzo proszę o pomoc.
W załączeniu przesyłam to co mam do tej pory
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- czerwonobrody
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2989
- Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 21:08
- Lokalizacja: Górny Śląsk
Ja zrozumiałem, że arkusz ma sam decydować o klasie grubości i sumować klasę jakości według owych klas grubości. Nie biorę się do tego bo nie mam Excela a tu by trzeba zrobić makro VBA z użyciem funkcji "Select Case".
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
- czerwonobrody
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2989
- Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 21:08
- Lokalizacja: Górny Śląsk
Ciężko to będzie wytłumaczyć ale spróbuję!
Okey to lecimy.
Wyróżnia się 3 klasy grubości na podstawie średnicy drzewa w połowie długości
1 klasa od 8 - 24 cm
2 klasa od 25 - 34 cm
3 klasa powyżej 35 cm
W tym moim pliku klasy są w kolumnie "B"
Klasa jakości to symbol literowy A, B, C, D, u mnie będą jedynie C i D.
Chciałbym żeby excel automatycznie sumował mi kubaturę czyli kolumnę "F" z rozdziałem na klasy grubości i jakości z kolumny B, czyli osobno suma C1, osobno C2 itd. jeśli potrafiłby rozdzielić to jeszcze na gatunki to byłoby niebo... Jeśli nic z tego nie wyjdzie, jestem i tak niezmiernie wdzięczny z zainteresowanie !
Pzdr. z Krynicy
Okey to lecimy.
Wyróżnia się 3 klasy grubości na podstawie średnicy drzewa w połowie długości
1 klasa od 8 - 24 cm
2 klasa od 25 - 34 cm
3 klasa powyżej 35 cm
W tym moim pliku klasy są w kolumnie "B"
Klasa jakości to symbol literowy A, B, C, D, u mnie będą jedynie C i D.
Chciałbym żeby excel automatycznie sumował mi kubaturę czyli kolumnę "F" z rozdziałem na klasy grubości i jakości z kolumny B, czyli osobno suma C1, osobno C2 itd. jeśli potrafiłby rozdzielić to jeszcze na gatunki to byłoby niebo... Jeśli nic z tego nie wyjdzie, jestem i tak niezmiernie wdzięczny z zainteresowanie !
Pzdr. z Krynicy
- czerwonobrody
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2989
- Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 21:08
- Lokalizacja: Górny Śląsk
Dokładnie o to mi chodziło! Dzięki!
Mam jeszcze tylko prośbę gdybyś mógł dodać więcej pustych pól dla gatunków w tej tabeli bo nie bardzo wiem jak się za to zabrać, jeśli chodzi o excela to naprawdę tylko podstawy
Potrzebuję jeszcze miejsce na buka, jodłę, osikę w sumie tyle
Raz jeszcze dzięki!
edit* Poradziłem sobie dzięki wielkie !
Mam jeszcze tylko prośbę gdybyś mógł dodać więcej pustych pól dla gatunków w tej tabeli bo nie bardzo wiem jak się za to zabrać, jeśli chodzi o excela to naprawdę tylko podstawy
Potrzebuję jeszcze miejsce na buka, jodłę, osikę w sumie tyle
Raz jeszcze dzięki!
edit* Poradziłem sobie dzięki wielkie !
Dokładnie tak samo bym zrobił jak czerwonobrody - tzw. tabelę przestawną z możliwością sortowania. W jeden arkusz wbijać dane nieposortowane, w drugim tabela. Zasadniczo niewiele więcej można z excel wycisnąć. Kolejnym etapem, jak słusznie zauważył Piotr, jest programowanie w VBA. Zasadniczo jednak excel jest wystarczająco "mocnym" narzędziem jak na potrzeby "szeregowych".
- czerwonobrody
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2989
- Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 21:08
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- czerwonobrody
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2989
- Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 21:08
- Lokalizacja: Górny Śląsk
Podziękuj konkretnie - przyznając punkt(y) POMÓGŁ.Wzorowy pisze:Właśnie ogarnąłem tą całą tabelę i w sumie to wszystko jest bardzo proste Większym problemem okazał się być ten nowy excel do którego nie jestem w stanie przywyknąć!
Jeszcze raz wielkie dzięki chłopaki!
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)