rozmiary transportowanego drewna...

Szczególnie dla Zakładów Usług Leśnych...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
lesniczowka_21
początkujący
początkujący
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 03 mar 2011, 16:28
Lokalizacja: znienacka

rozmiary transportowanego drewna...

Post autor: lesniczowka_21 »

Witam po raz kolejny:-)
Jeszcze jedno pytanie do doświadczonych ludzi z branży leśnej:
Gdzie mogę znaleźć wiarygodne informacje na temat dlugosci transportowanego drewna? w odniesieniu do celu na ktore jest przeznaczane - poszczególne przemysły- meblarski, papierniczy, energetyczny... Czy są gdzieś dostępne takie oficjalne wytyczne?
pozdrawiam :-)
'nie czas żałować róż gdy płoną lasy' - Juliusz Slowacki
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105220
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

lesniczowka_21 pisze:Gdzie mogę znaleźć wiarygodne informacje na temat dlugosci transportowanego drewna? ... Czy są gdzieś dostępne takie oficjalne wytyczne?
Maksymalna długość ładunku (oraz jego waga) ograniczona jest przepisami o ruchu drogowym. Maksymalna długość zestawu ciągnik + naczepa to 16,5 metra. Natomiast maksymalny nacisk na oś jest dla różnych dróg różny. Dopuszczalny nacisk zarówno pojedynczej osi napędowej, jak i nienapędowej na drogach w Polsce wynosi 8 t. Są jednak drogi, na których dopuszczalny nacisk pojedynczej osi (zarówno napędowej, jak i nienapędowej) może wynosić 10 t. Są też drogi, na których dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej może wynieść 11,5 t, przy dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi nienapędowej 10 t. Wykaz tych dróg (bądź ich odcinków), na których dopuszczalny nacisk jest podwyższony znajduje się w następujących rozporządzeniach:
1 . Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 października 2005 r. w sprawie wykazu dróg krajowych i wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t (Dz. U. z 2005 r. Nr 219 poz. 1861)
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 października 2005 r. w sprawie wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t (Dz. U. z 2005 r. Nr 219 poz. 1860)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

madic
początkujący
początkujący
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 18 gru 2008, 20:43
Lokalizacja: góry

Post autor: madic »

To nie jest ścisła odpowiedź. W realiach leśnych właściwa powinna brzmieć : 18,75 m bo tyle może mieć solo + przyczepa.
borowiak

Post autor: borowiak »

madic pisze:18,75 m bo tyle może mieć solo + przyczepa.
To nie jest ścisła odpowiedź.... :wink:
Odejmij od tego długość auta od zderzaka przez kabinę, dźwig z HDS-em do czół dłużyc..... Zostaje Ci około 14-14,5 m zapasu na dłużyce..... Większość znanych mi nadleśnictw ma ograniczoną długość dłużyc do w/w wymiarów....
Tu coś w temacie przepisów drogowych i długości zestawów:
http://www.spedycje.pl/aktualnosci/kadr ... ktyce.html
madic
początkujący
początkujący
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 18 gru 2008, 20:43
Lokalizacja: góry

Post autor: madic »

borowiak pisze:To nie jest ścisła odpowiedź.... :wink:
Odejmij od tego długość auta od zderzaka przez kabinę, dźwig z HDS-em do czół dłużyc..... Zostaje Ci około 14-14,5 m zapasu na dłużyce...
. Z wyjątkiem starej Pragi, Tatry lub Stara z wciągarkami. :wink:
borowiak

Post autor: borowiak »

W tym wypadku masz zamiast dźwigu bębny wyciągarek wraz z stanowiskiem operatora :wink: Musi też zostać trochę miejsca na ruchy ławy skrętnej ( w obydwu wypadkach). Co by nie kombinował, trudno wyjść za wspomniane 14-14,5 m długości dłużycy :)
madic
początkujący
początkujący
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 18 gru 2008, 20:43
Lokalizacja: góry

Post autor: madic »

Wchodziło 16 m. Te samochody miały małe kabiny i nawet z ławą i wciągarkami były o 1,5-2 m krótsze od nowych samochodów wysokotonażowych z dźwigiem.Jednak nie liczę, że Borowiak przyzna mi choć jeden raz rację. "Jego" zawsze musi być "na górze". :P
borowiak

Post autor: borowiak »

Analizując wymiary Stara 266, dł 6,79 m ,w tym skrzynia 3,9 m (dane z http://pl.wikipedia.org/wike/Star_266 ) mamy 2,9 m od zderzaka do początku skrzyni, dodaj do tego bębny i "zakład" na ławę i mamy dobre 4 m do odjęcia z długości ładunku..... Że ładowało się 16-17 metrowe dłużyce to inna bajka :wink:
madic pisze:Jednak nie liczę, że Borowiak przyzna mi choć jeden raz rację.
Nie robię tego na przekór..... z drugiej strony daaawno nie widziałem żadnego z wymienionych przez Ciebie aut w lesie..... ITD skutecznie je wykończyła :wink:
lesniczowka_21
początkujący
początkujący
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 03 mar 2011, 16:28
Lokalizacja: znienacka

Post autor: lesniczowka_21 »

dziękuję bardzo wszystkim !!! :-)
pozdrawiam:-)
'nie czas żałować róż gdy płoną lasy' - Juliusz Slowacki
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

borowiak pisze:Analizując wymiary Stara 266, dł 6,79 m ,w tym skrzynia 3,9 m (dane z http://pl.wikipedia.org/wike/Star_266 ) mamy 2,9 m od zderzaka do początku skrzyni, dodaj do tego bębny i "zakład" na ławę i mamy dobre 4 m do odjęcia z długości ładunku..... Że ładowało się 16-17 metrowe dłużyce to inna bajka :wink:
madic pisze:Jednak nie liczę, że Borowiak przyzna mi choć jeden raz rację.
Nie robię tego na przekór..... z drugiej strony daaawno nie widziałem żadnego z wymienionych przez Ciebie aut w lesie..... ITD skutecznie je wykończyła :wink:
Ojjj nie zgodzę się, w ruchu jest stara praga i tatra a także star :)
Wszystkie 3 auta w wlkp widuję co jakis czas, z tym że do "stosówki".
giepol
początkujący
początkujący
Posty: 248
Rejestracja: sobota 17 paź 2009, 22:29
Lokalizacja: z lasu

Post autor: giepol »

Witam, leśniczówka 21, ale gdzie jest Twój problem? pytanie postawione przez Ciebie jest mało precyzyjne,: masz problem z wywozem tartaczki? 14m dł. drewna, wymiary samochodu Cię nie interesują. Jeżeli robisz dłuższe ( W0) to jest sprawa odbiorcy aby poinformował przewoźnika aby zabrał piłę do przecięcia na odpowiednie długości , papierówka i tak jest ograniczona " kłonicami ", a żaden przewoźnik w dzisiejszych czasach nie zaryzykuje większego ładunku bo jak go Inspekcja Transportu złapie to jest " ugotowany '.
ODPOWIEDZ