rozmiary transportowanego drewna...
Moderator: Moderatorzy
-
- początkujący
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek 03 mar 2011, 16:28
- Lokalizacja: znienacka
rozmiary transportowanego drewna...
Witam po raz kolejny:-)
Jeszcze jedno pytanie do doświadczonych ludzi z branży leśnej:
Gdzie mogę znaleźć wiarygodne informacje na temat dlugosci transportowanego drewna? w odniesieniu do celu na ktore jest przeznaczane - poszczególne przemysły- meblarski, papierniczy, energetyczny... Czy są gdzieś dostępne takie oficjalne wytyczne?
pozdrawiam
Jeszcze jedno pytanie do doświadczonych ludzi z branży leśnej:
Gdzie mogę znaleźć wiarygodne informacje na temat dlugosci transportowanego drewna? w odniesieniu do celu na ktore jest przeznaczane - poszczególne przemysły- meblarski, papierniczy, energetyczny... Czy są gdzieś dostępne takie oficjalne wytyczne?
pozdrawiam
'nie czas żałować róż gdy płoną lasy' - Juliusz Slowacki
Maksymalna długość ładunku (oraz jego waga) ograniczona jest przepisami o ruchu drogowym. Maksymalna długość zestawu ciągnik + naczepa to 16,5 metra. Natomiast maksymalny nacisk na oś jest dla różnych dróg różny. Dopuszczalny nacisk zarówno pojedynczej osi napędowej, jak i nienapędowej na drogach w Polsce wynosi 8 t. Są jednak drogi, na których dopuszczalny nacisk pojedynczej osi (zarówno napędowej, jak i nienapędowej) może wynosić 10 t. Są też drogi, na których dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej może wynieść 11,5 t, przy dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi nienapędowej 10 t. Wykaz tych dróg (bądź ich odcinków), na których dopuszczalny nacisk jest podwyższony znajduje się w następujących rozporządzeniach:lesniczowka_21 pisze:Gdzie mogę znaleźć wiarygodne informacje na temat dlugosci transportowanego drewna? ... Czy są gdzieś dostępne takie oficjalne wytyczne?
1 . Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 października 2005 r. w sprawie wykazu dróg krajowych i wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t (Dz. U. z 2005 r. Nr 219 poz. 1861)
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 października 2005 r. w sprawie wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t (Dz. U. z 2005 r. Nr 219 poz. 1860)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
To nie jest ścisła odpowiedź....madic pisze:18,75 m bo tyle może mieć solo + przyczepa.
Odejmij od tego długość auta od zderzaka przez kabinę, dźwig z HDS-em do czół dłużyc..... Zostaje Ci około 14-14,5 m zapasu na dłużyce..... Większość znanych mi nadleśnictw ma ograniczoną długość dłużyc do w/w wymiarów....
Tu coś w temacie przepisów drogowych i długości zestawów:
http://www.spedycje.pl/aktualnosci/kadr ... ktyce.html
Analizując wymiary Stara 266, dł 6,79 m ,w tym skrzynia 3,9 m (dane z http://pl.wikipedia.org/wike/Star_266 ) mamy 2,9 m od zderzaka do początku skrzyni, dodaj do tego bębny i "zakład" na ławę i mamy dobre 4 m do odjęcia z długości ładunku..... Że ładowało się 16-17 metrowe dłużyce to inna bajka
Nie robię tego na przekór..... z drugiej strony daaawno nie widziałem żadnego z wymienionych przez Ciebie aut w lesie..... ITD skutecznie je wykończyłamadic pisze:Jednak nie liczę, że Borowiak przyzna mi choć jeden raz rację.
-
- początkujący
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek 03 mar 2011, 16:28
- Lokalizacja: znienacka
-
- początkujący
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57
Ojjj nie zgodzę się, w ruchu jest stara praga i tatra a także starborowiak pisze:Analizując wymiary Stara 266, dł 6,79 m ,w tym skrzynia 3,9 m (dane z http://pl.wikipedia.org/wike/Star_266 ) mamy 2,9 m od zderzaka do początku skrzyni, dodaj do tego bębny i "zakład" na ławę i mamy dobre 4 m do odjęcia z długości ładunku..... Że ładowało się 16-17 metrowe dłużyce to inna bajkaNie robię tego na przekór..... z drugiej strony daaawno nie widziałem żadnego z wymienionych przez Ciebie aut w lesie..... ITD skutecznie je wykończyłamadic pisze:Jednak nie liczę, że Borowiak przyzna mi choć jeden raz rację.
Wszystkie 3 auta w wlkp widuję co jakis czas, z tym że do "stosówki".
Witam, leśniczówka 21, ale gdzie jest Twój problem? pytanie postawione przez Ciebie jest mało precyzyjne,: masz problem z wywozem tartaczki? 14m dł. drewna, wymiary samochodu Cię nie interesują. Jeżeli robisz dłuższe ( W0) to jest sprawa odbiorcy aby poinformował przewoźnika aby zabrał piłę do przecięcia na odpowiednie długości , papierówka i tak jest ograniczona " kłonicami ", a żaden przewoźnik w dzisiejszych czasach nie zaryzykuje większego ładunku bo jak go Inspekcja Transportu złapie to jest " ugotowany '.