Vitara i Grand Vitara
Moderator: Moderatorzy
- xhardcorex
- inżynier nadzoru
- Posty: 1951
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
- Kontakt:
Vitara i Grand Vitara
Witam,
są ogólne tematy o samochodach terenowych, a ja postanowiłem założyć nowy o eksploatacji najpopularniejszych terenówek.
Kupiłem GV 2,5V 1998r i z chęcią poczytam rady osób, które posiadają ten lub podobny model, bo przebrnąć przez tematy na forum suzuki nie sposób.
Auto generalnie spisuje się bez zarzutu, pali mniej niż się spodziewałem (13l LPG). Takich kosztów, to nawet przy dieslu bym nie uzyskał. W terenie daje radę, tylko szkoda tego lakieru (leśnicy czyście pobocza dróg ), bo poprzedni właściciel jeździł nim po dżungli ale miejskiej.
Pojawił się problem z gumami stabilizatora (podobno częste w tym modelu), bo oprócz oryginalnych w serwisie (symbol 42412-65D00 30-40za szt.) nigdzie nie mogę znaleźć tej części.
Byłbym wdzięczny jeśli ktoś podzieli się pdf ze schematami i symbolami części. Wiem, że są w necie strony ze schematami na ukraińskich serwerach, ale tam wchodzi się jakąś kombinowaną metodą
są ogólne tematy o samochodach terenowych, a ja postanowiłem założyć nowy o eksploatacji najpopularniejszych terenówek.
Kupiłem GV 2,5V 1998r i z chęcią poczytam rady osób, które posiadają ten lub podobny model, bo przebrnąć przez tematy na forum suzuki nie sposób.
Auto generalnie spisuje się bez zarzutu, pali mniej niż się spodziewałem (13l LPG). Takich kosztów, to nawet przy dieslu bym nie uzyskał. W terenie daje radę, tylko szkoda tego lakieru (leśnicy czyście pobocza dróg ), bo poprzedni właściciel jeździł nim po dżungli ale miejskiej.
Pojawił się problem z gumami stabilizatora (podobno częste w tym modelu), bo oprócz oryginalnych w serwisie (symbol 42412-65D00 30-40za szt.) nigdzie nie mogę znaleźć tej części.
Byłbym wdzięczny jeśli ktoś podzieli się pdf ze schematami i symbolami części. Wiem, że są w necie strony ze schematami na ukraińskich serwerach, ale tam wchodzi się jakąś kombinowaną metodą
Zamiast tych gum można włożyć poliuretany...które są niewiele droższe a przetrwają wiele kilometrów więcej niż gumy...poszukaj np.na allegro lub rajdy4x4.............na ruskie strony nie trzeba żadnej kombinowanej metody Może nie wszyscy wiedzą jak się tam dostać, więc:
Wchodzimy na stronę:
http://www.anonymouse.org
wybieramy język,
W Enter website address: wpisujemy http://detali.ru
Klikamy "Surf anonymously"
Po lewej stronie wybieramy suzuki, a dalej już
Модель
Регион
VIN
Код з/ч
Wchodzimy na stronę:
http://www.anonymouse.org
wybieramy język,
W Enter website address: wpisujemy http://detali.ru
Klikamy "Surf anonymously"
Po lewej stronie wybieramy suzuki, a dalej już
Модель
Регион
VIN
Код з/ч
PARANOJA
- xhardcorex
- inżynier nadzoru
- Posty: 1951
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
- Kontakt:
To jest kod części zapasowej wg. katalogu.xhardcorex pisze:nie wiem co to jest Код з/ч
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
problem z półosiami
Mam problem w vitarze z półosiami -chyba,(stary typ 15 +). Od paru miesięcy eksploatuje ten samochodzik stosując się do wszelkich zaleceń. W instrukcjach czytałem i pytałem kolegów, iż można jeździć z załączonymi sprzęgiełkami cały czas, co z resztą jest wygodniejsze więc mam na lock. Od wczoraj zauważyłem w prawym kole jadąc po naszych wiejskich drogach- (chodzi o drgania) jakieś zgrzytanie dość intensywne. Zawiozłem suzi do mechanika pozaglądał tu i tam stwierdził że zawiesznie ok a półosie są w zadowalającym stanie. Rozłączył przód zrobił rundkę i stwierdził, że jes wszystko ok, ponownie załączył przód powtórzył rundkę i nic. Na odchodnym dodał że mogło coś się zakleszczyć i doradził aby raczej jeździć na rozłączony przodzie bo to nie obciąża tak półosi gdyż wtedy wcale się nie kręcą. Czy macie jakieś pomysły co tu robić - zmienić mechanika?, udać się do laryngologa? ...a dodam że byłem trzeźwy
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: problem z półosiami
Przy przejeździe przez kałużę zgrzyt mogą powodować ziarenka piasku które dostały się pomiędzy klocki a tarczę hamulcową.dudek pisze: w prawym kole jadąc po naszych wiejskich drogach(...) jakieś zgrzytanie dość intensywne
A co do jazdy na "Lock" - sprzęgiełka są po to, by ich używać. Zimą przedni napęd jest sporo w użyciu do stabilizacji toru jazdy na śniegu krótkiej Vitary, ale teraz to chyba za często 4H nie potrzebujesz.
Ps. Starsze wersje Suzuki Samurai zdarzały się bez sprzęgiełek piast i też przednie mosty wytrzymywały.
re
Dziękuję za podpowiedzi, cóż trzeba poczekać do zimy. A co do automatów to raczej odpuszczę z tego co wiem jest kłopot w trakcie przejścia z 4 h na 2h bo należ przejechać trochę na wstecznym aby "odbiło" no i trzeba się zatrzymać aby zmienić nzpędy. Pozdrawiam
re
Poszukałem co i jak z tą piastą i tuleją i znalazłem coś takiego. Może się przydać w tym temacie.[url=http://]http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=2916[/url]
re
No to się poprawię -http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=7&t=2916
Piotrek jak wpiszę adres z urzyciem URL to mi ucina, coś nie tak robię? Więc na szybko wpisałem z ręki
Piotrek jak wpiszę adres z urzyciem URL to mi ucina, coś nie tak robię? Więc na szybko wpisałem z ręki
Gdy naciskasz przycisk [URL] w pierwszym pojawiającym się okienkududek pisze:Piotrek jak wpiszę adres z urzyciem URL to mi ucina, coś nie tak robię?
[center][/center]
powinieneś wpisać tekst, jaki ma się pojawić zamiast adresu (etykietę).Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby to był sam adres ale po co, skoro może być (a w większości wypadków - będzie) za długi? Sam adres wstawiasz do drugiego okienka,
[center][/center]
które pojawi się zaraz po zatwierdzeniu pierwszego. I tutaj uwaga - jeśli skopiowałeś adres wraz z przedrostkiem określającym protokół (najczęściej http://) to wklejasz zamiast domyślnej zawartości drugiego okienka!
W drugim poście zrobiłeś inny błąd wstawiania adresu: nie dałeś spacji między myślnikiem a adresem i tak sklejonego ciągu znaków serwer phpBB nie rozpoznaje jako adresu.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Automatyczne sprzęgiełka nie są złe.....uważam nawet że są bardzo dobre i wygodne...tylko trzeba jeżdzić z głową-chodzi głównie o sposób ruszania zaraz po załączeniu przodu ...ja przejeżdziłem na nich 8lat i jest oki.....aby je rozpiąć wystarczy cofnąć po przejściu na 2x4 około1m....po uchyleniu szyby słychać charakterystyczne kliknięcie......Pozdrawiam kolego Dudek
PARANOJA