Mam pytanie odnośnie wystawiania zleceń ZUL w ramach umowy z Nadleśnictwem.
W ramach umowy podpisanej z N-wem (wzór umowy chyba jest podobny u wszystkich) ) w § 3 Zlecanie prac pkt. 1 zapisane jest że "Wykonawca będzie wykonywał Przedmiot Umowy na podstawie zleceń przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiającego"; w § 3 pkt. 14 "Dopuszcza się modyfikacje poszczególnych Pozycji Zlecenia lub całego Zlecenia po jego przekazaniu, jeżeli wystąpią okoliczności uzasadniające taką modyfikację. Zamawiający jest uprawniony do zmiany lokalizacji realizacji przedmiotu Zlecenia w ramach Obszaru Realizacji Pakietu, wstrzymania realizacji lub rezygnacji z realizacji Zlecenia w całości lub Pozycji Zlecenia.."
Do tej pory w przypadku zbyt dużych rozbieżności miedzy zleceniem , a wykonaniem prac przez ZUL mieliśmy możliwość korekty zlecenia pierwotnego (oczywiście każda korekta była podpisywana przez przedstawiciela firmy i każde zlecenie było archiwizowane - i pierwotne i zmodyfikowane), Czy w przypadku odwołania zlecenia, części zlecenia, czy zmiany rozmiaru wykonywanych czynności wystarczy informacja na maila, lub telefoniczna do ZUL o odwołaniu zlecenia, czy musi wiązać się z podpisaniem przez ZUL skorygowanego zlecenia o niewykonane lub wykonane w większym rozmiarze czynności. Czytając § 3 Zlecanie prac pkt. 1 umowy wydaje się , że mamy obowiązek wystawiania skorygowanego zlecenie, bo niepodpisana przez obie strony informacja telefoniczna lub mailowa nie jest wiążąca, a ZUL wykonuje prace na podstawie zlecenia, a nie ustaleń telefonicznych lub mailowych(odwołanie zlecenia w moim rozumieniu może mieć tą formułę, ale potrzebny jest również dokument w postaci skorygowanego zlecenia). Poza tym Zlecenie z automatu jest protokołem przekazania powierzchni, na których wykonywane są prace będące przedmiotem Zlecenia i od momentu przekazania powierzchni Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim na przekazanej powierzchni; zatem w przypadku odwołania zlecenia automatycznie powinien być wystawiony także protokół zwrotu powierzchni (§ 10 Odbiory pkt.13).
Po ostatniej naradzie zabroniono nam korygowania zleceń (pewnie dlatego że w SiLP może istnieć tylko dokument ostateczny Zlecenia, a wersje przed modyfikacją się nie archiwizują i) i chciałbym uzyskać informację jaki jest faktyczny stan prawny – czy umowa z ZUL umożliwia nam tą korektę czy też nie .
zlecanie prac ZUL
Moderator: Moderatorzy
Re: zlecanie prac ZUL
Czy posługując się terminem odwołania zlecenia masz na myśli zapis wiążący się z naliczeniem min. 3500 zł?