Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Moderator: Moderatorzy
Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
https://wloclawek.naszemiasto.pl/wypade ... 16-9234305
Jeśliby zul wykonywał zrywkę drewna przejeżdżając przez drogę krajową to czy nie powinien być koordynator takiego procesu z udziałem funkcjonariuszy Policji?
Jeśliby zul wykonywał zrywkę drewna przejeżdżając przez drogę krajową to czy nie powinien być koordynator takiego procesu z udziałem funkcjonariuszy Policji?
wujek12
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek

1) To nie była "zrywka", co najwyżej "podwóz"
2) Poruszanie się po drodze nr 62 (zakładam, że krajowa) uwarunkowane jest prawem - Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
W związku z tym konsekwencje też są jasne.
3) Do czego policja? Czy jak rolnik z obornikiem przejeżdża przez drogę to też policja powinna wstrzymywać ruch...?

Podsumowując:
Zdarzył się wypadek. Oby nic się nie stało poszkodowanym (czytaj powyżej siedmiu dni) to i na zdrowie im wyjdzie oraz winny będzie czuł się zapewne lepiej przyjmując mandat.
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Patrząc na zdjęcie nr 13 raczej wątpię żeby się to mandatem skończyło...
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Muszę ci powiedzieć, że ci, którzy widzieli moje auto po wypadku oraz ci którzy widzieli zdjęcia policyjne, jednogłośnie orzekli, że z tego Seicento nikt żywy wyjść nie mógł.
Ocena "organoleptyczna" bywa zatem bardzo zawodna, gdyż kompletna destrukcja pojazdu oznacza zazwyczaj, że większą część energii uderzenia przyjęła właśnie konstrukcja a nie osoby w pojeździe.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Oby...
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Taka maszyna samobieżna służy tylko do zrywki i podwozu drewna po drogach niepublicznych.Osobiście uważam, że właściciel i operator tej maszyny powinni być skierowani do paki w Mielęcinie.Oczywistym jest,że ofiary wypadku tego bubla nieoznakowanego nie zauważyli we mgle blisko Wisły bo oślepiły ich halogeny na kabinie operatora.te halogeny w czasie jazdy powinny być wyłączone.
wujek12
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
To nie zauważyli, czy zostali oślepieni ...?
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Jeżeli z dachu kabiny świecą halogeny w różnych kierunkach a brak jest świateł bądź odblasków określających położenie pojazdu, maszyny samobieżnej to zbliżający się do takiego obiektu zostaje oślepiony przez halogeny i nie jest w stanie widzieć pozostałej części pojazdu tej nieoświetlonej i nieoznakowanej odblaskami.
wujek12
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Obawiam się, że zbyt łatwo ferujesz wyroki. Napisano w artykule, że zdarzenie miało miejsce przed godziną 6, więc było jeszcze ciemno. Już samo to sugeruje, że aby ułatwić akcję ratunkową operator mógł włączyć światła. Potem miał na głowie ważniejsze rzeczy niż jakieś tam wyłączanie świateł. Na żadnym zdjęciu, a szczególnie na tym z numerem 8, które pokazuje dość szeroko miejsce zdarzenia, nie widać ani jednego wałka, więc nie ma co opowiadać, że maszyna cokolwiek zrywała, czy przewoziła. Ot, po prostu jechał z jednego punktu na drugi i przecinał drogę publiczną. Jedyną winą, jaka wskazana jest w artykule, jest nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Nie ma co dorabiać do tego historii, bo nawet jeśli miał zrywać drewno, to nie robił tego w tym momencie. Obawiam się, że żadne, nawet największe urządzenia odblaskowe nic nie pomogą w momencie, gdy człowiek wymusza pierwszeństwo przejazdu.
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Nie chcę się wymądrzać ale mnie to co widzę wygląda na taki scenariusz:
1. Oświetlony forwarder wyjechał wózkiem na szosę. Kabina i reflektory znajdowały się na poboczu (w lesie).
2. Nadjeżdżający kierowca samochodu widział światła poza drogą więc "na pewniaka" jechał do przodu, przekonany, że maszyna mu ustępuje pierwszeństwa.
3. Niestety wózek forwardera zajmował cały pas ruchu, a poza tym kierowca zauważył go zbyt późno aby jakoś zareagować.
1. Oświetlony forwarder wyjechał wózkiem na szosę. Kabina i reflektory znajdowały się na poboczu (w lesie).
2. Nadjeżdżający kierowca samochodu widział światła poza drogą więc "na pewniaka" jechał do przodu, przekonany, że maszyna mu ustępuje pierwszeństwa.
3. Niestety wózek forwardera zajmował cały pas ruchu, a poza tym kierowca zauważył go zbyt późno aby jakoś zareagować.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Dz.U.2016.2022 t.j.Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2023 r. do: 30 czerwca 2023 r.
§ 47. [Oświetlenie ciągnika rolniczego, leśnego i pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy]
1.
Do pojazdu, o którym mowa w § 44, stosuje się przepisy § 12 ust. 1 pkt 2-12 i 15, ust. 3 oraz § 13, z tym że:
1)
nie wymaga się wyposażenia w światła:
a)
mijania i hamowania "stop" - pojazdu, którego konstrukcja uniemożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 10 km/h,
b)
kierunkowskazów - przyczepy specjalnej, pod warunkiem zachowania widoczności kierunkowskazów pojazdu ciągnącego,
c)
przeciwmgłowe tylne,
d)
cofania;
jeżeli jednak pojazd wyposażony jest w te światła, powinny one odpowiadać określonym dla nich warunkom;
2)
dopuszcza się wyposażenie w światła:
a)
obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu wolnobieżnego i przyczepy specjalnej o asymetrycznej konstrukcji,
b)
o których mowa w § 38 - pojazdu silnikowego o szerokości przekraczającej 2,55 m albo ciągnącego przyczepę przekraczającą tę szerokość,
c)
robocze, przeznaczone do oświetlenia miejsca pracy.
2.
Do świateł pojazdu, o którym mowa w niniejszym rozdziale, stosuje się zasady rozmieszczenia określone w § 1 ust. 2-4 załącznika nr 6 do rozporządzenia.
Wersja od: 1 stycznia 2023 r. do: 30 czerwca 2023 r.
§ 47. [Oświetlenie ciągnika rolniczego, leśnego i pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy]
1.
Do pojazdu, o którym mowa w § 44, stosuje się przepisy § 12 ust. 1 pkt 2-12 i 15, ust. 3 oraz § 13, z tym że:
1)
nie wymaga się wyposażenia w światła:
a)
mijania i hamowania "stop" - pojazdu, którego konstrukcja uniemożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 10 km/h,
b)
kierunkowskazów - przyczepy specjalnej, pod warunkiem zachowania widoczności kierunkowskazów pojazdu ciągnącego,
c)
przeciwmgłowe tylne,
d)
cofania;
jeżeli jednak pojazd wyposażony jest w te światła, powinny one odpowiadać określonym dla nich warunkom;
2)
dopuszcza się wyposażenie w światła:
a)
obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu wolnobieżnego i przyczepy specjalnej o asymetrycznej konstrukcji,
b)
o których mowa w § 38 - pojazdu silnikowego o szerokości przekraczającej 2,55 m albo ciągnącego przyczepę przekraczającą tę szerokość,
c)
robocze, przeznaczone do oświetlenia miejsca pracy.
2.
Do świateł pojazdu, o którym mowa w niniejszym rozdziale, stosuje się zasady rozmieszczenia określone w § 1 ust. 2-4 załącznika nr 6 do rozporządzenia.
wujek12
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Też tak to oceniam.W tym miejscu było kilkadziesiąt lat wstecz podobne zdarzenie, tylko bez ofiar. Podobnie ,,wymusił pierwszeństwo przejazdu" ciągnik z dwoma przyczepami, z których ostatnia nie miała świateł pozycyjnych. Jadący kierowca samochodu osobowego był przekonany,że przez drogę DK 62 przejechał przed nim ciągnik z jedną przyczepą. W ostatnie chwili zauważył drugą przyczepę bez świateł pozycyjnych, ,,zwinął" ostro kierownicą aby ominąć przyczepę ale dachował. Na szczęście nic się nikomu nie stało.Piotrek pisze: ↑czwartek 09 mar 2023, 10:33 Nie chcę się wymądrzać ale mnie to co widzę wygląda na taki scenariusz:
1. Oświetlony forwarder wyjechał wózkiem na szosę. Kabina i reflektory znajdowały się na poboczu (w lesie).
2. Nadjeżdżający kierowca samochodu widział światła poza drogą więc "na pewniaka" jechał do przodu, przekonany, że maszyna mu ustępuje pierwszeństwa.
3. Niestety wózek forwardera zajmował cały pas ruchu, a poza tym kierowca zauważył go zbyt późno aby jakoś zareagować.
wujek12
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Ja z tego zdarzenia nie feruję wyroków bo najpierw ocenią to biegli sądowi powołani przez sąd na wnioski stron.Przejeżdżam dość często podobnymi pojazdami przez ruchliwe drogi krajowe ale mój pojazd jest oznakowany i oświetlony jak choinka świąteczna, zgodnie z zaleceniami inspektora.Utrzymanie takiego oznakowania i oświetlenia bardzo drogo mnie kosztuje.
wujek12
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Jak sam napisałeś "podejrzewasz". To coś innego niż "wiesz". Ja też podejrzenia swoje mam, ale póki co ani na operatora, ani na ZULa o wyroki nie zamierzam nawoływać.
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Re: Wypadek na DK 62 w Nadleśnictwie Włocławek
Uważam, że należy skończyć nasze rozważania na tym forum w kwestii winy spowodowania tego wypadku, to oceni i wyda wyrok sąd.
Niewątpliwym jest, że w takim stanie technicznym ten forwarder widoczny na zdjęciach nie powinien się znaleźć na drodze DK 62. To powinniśmy piętnować aby nie było następnych tragedii.
Niewątpliwym jest, że w takim stanie technicznym ten forwarder widoczny na zdjęciach nie powinien się znaleźć na drodze DK 62. To powinniśmy piętnować aby nie było następnych tragedii.
wujek12