szlaki zrywkowe.
Moderator: Moderatorzy
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5595
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
A co to za nowe i cudowne katalogi? Są gdzieś dostępne?sylvan2 pisze:Ma wejść w życie w całych LP od najbliższego planu. W związku z nowymi katalogami pracochłonności.Kuna lesna pisze:Czy chodzi ci o projekt nowych zrywek w RDLP Szczecinek ? Do tej pory ta czynność była prosta jak cep a teraz to co najmniej doktorat trzeba zrobić . Mam tabelkę do wypełnienia z wartościami zrywka po lesie , zrywka po drodze , droga taka , pochył taki zrywka po szlaku itd . Ktoś bardzo się namęczył aby takie cudo stworzyć. Jeszcze nie udało mi się tego uzupełnić bez błędu .
zapomnij - najpierw wejdą do SILPu a potem pewnie dopiero przedstawią. Na obecną chwilę to jest zapowiedź wdrożenia, a jak będą wyglądać to tylko można się domyślać robiąc testy na bazie szkoleniowej z tym, ze tam jest chyba wersja nie ostateczna więc i tak nie są wykładnią jak to będzie wyglądaćkrzycho pisze:A co to za nowe i cudowne katalogi? Są gdzieś dostępne?
Cóż za intuicja u waści!drwalnik pisze:... czyżby Bedoń maczał w tym palce?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
... szkoda, że ktoś "zza biurka" nie uwzględnił np. tego, że dziesiąty raz tym samym szlakiem zrywka pochłania 30-40% więcej paliwa, bo to nie "pokrywa mszysta i równomierna", ale tak to jest, jak się do planowania dopuszcza "zielonego terenowca"
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
"pokrywa" to jest super współczynnik.drwalnik pisze:... szkoda, że ktoś "zza biurka" nie uwzględnił np. tego, że dziesiąty raz tym samym szlakiem zrywka pochłania 30-40% więcej paliwa, bo to nie "pokrywa mszysta i równomierna", ale tak to jest, jak się do planowania dopuszcza "zielonego terenowca"
Naprawdę go popieram!!!
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
- Kuna lesna
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2627
- Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
- Lokalizacja: Z puszczy
Tak, automatic control system, Silp za leśniczego o wszystkim zdecyduje i wyliczy. W końcu tam jest wiecej informacji niż w lesie. Jak można było dopuścić do wdrożenia tak absurdalnych rzeczy, niepojęte. Utrudnić życie i planowanie maksymalnie, ZULowi wcisnąć że wyliczenie jak może jeszcze w dół sciąć stawkę "Bo system wyszacował".g pisze:jest kilka możliwości:
1. Jak ktoś ma mlas inżyniera pro - zrobi warstwę w której będziesz zaznaczał składnicę stałą, składnicę przejściową (z zaznaczeniem czy na przejściowej będzie manipulowane S czy W+S, a na składnicy stałej czy będzie maniplacja czy nie), będziesz zaznaczał dokąd jest szlak czasowy a dokąd stały. Z tego co kojarzę ma takie coś pojawić się na przyszły rok w Mapie+ celem wyliczania właśnie tych felernych spadków. Przy szlaku czasowym dodatkowo zaznaczasz czy jest utrudnienie czy nie, bo zrywka po szlaku czasowym liczy pracochłonność z opisu taksacyjnego, przy szlaku stałym wszystkie dodatkowe opisy (jakoś drogi, gruntowa czy utwardzona itp. oraz spadek który najprościej policzyć włączając warstwice).
2. Korzystając ze szkicownika robisz to samo
Moim zdaniem - pierwsze rozwiązanie jest prostsze bo i tak jesteś w terenie, więc nawet możesz się przejsć po planowanej zrywce i ci wrysuje szlak.
Innym problemem jest.. drewna przy zrywce półpodwieszonej nie można zrywać po drogach. Być może tam gdzie tworzyli założenia do katalogów jest mnóstwo składnic stałych, tak że zrywka jest do najbliższej składnicy z pominięciem drogi. Jeśli więc rwiesz równolegle do drogi poza drogą to jaki to szlak stały.. do tego musisz wyliczyć średnią bo przecież często rwiesz gdzie indziej średniowymiarówkę niż wielkowymiarówkę.
W tabeli brakuje jednego - to leśniczy powinien określić czy będzie opcja zrywki Z1 czy Z2 czy Z3 w połączeniu np. CWD-P+Z2 + CWD-M+Z1, bo osoba, która to będzie decydować w biurze myślę że przy 300-360 szacunkach nie będzie miała pojęcia.
- Kuna lesna
- zastępca nadleśniczego
- Posty: 2627
- Rejestracja: czwartek 12 paź 2006, 00:41
- Lokalizacja: Z puszczy
Nie mylisz się , system ma nam powiedzieć jak pracować zaś leśniczy "traci kontrolę" nad tym czym będzie pozyskiwane .Teo pisze:Tak, automatic control system, Silp za leśniczego o wszystkim zdecyduje i wyliczy. W końcu tam jest wiecej informacji niż w lesie. Jak można było dopuścić do wdrożenia tak absurdalnych rzeczy, niepojęte. Utrudnić życie i planowanie maksymalnie, ZULowi wcisnąć że wyliczenie jak może jeszcze w dół sciąć stawkę "Bo system wyszacował"
Kiedyś leśniczy to był ktoś , teraz system SILP to leśniczy na wszystkich gruntach . Żeby tylko jeszcze sam sobie odbierał drewno i tłumaczył ZUL om
https://lecawiory715656409.wordpress.com/Kuna lesna pisze:...Kiedyś leśniczy to był ktoś , teraz system SILP to leśniczy na wszystkich gruntach...