U mnie poprzedni sznureczek też od pierwszej sekundy leciBrzost pisze:Nie wiem dlaczego gdy wrzucę link, to mi się pokazuje od 7 minuty. Ale można cofnąć oczywiście.
Rusza nowe forum
Moderator: Moderatorzy
Pierwsze wrażenie dość pozytywne, choć brakuje mi w filmie ludzi. Lektor i owszem mówi ciekawie, ale fajnie byłoby mieć człowieka, który chodzi po lesie, pokazuje paluchem co się stało z drzewem, na które zadziałał wiatr, informacji jak działa siła, że skręca, łamie, wywraca rozrywa i inne rzeczy czyni. Sam lektor powoduje w pewnym momencie zmęczenie monotonią głosu. Sekundowe wstawki pracowników niestety nie wystarczą. Słowem nieco brak dramatyzmu w całej historii, ale to tylko moje skromne zdanie laika. Widać to po reakcji Kim, a dzieciaki w szkole, po którejś lekcji są równie, a może i bardziej wypompowane...
Druga uwaga - szkoda bezpośrednia w lesie to nie tylko spalone drewno, ale też fauna, o której wspomniano na dalszym miejscu, a przecież najczęstsze pożary to pożary pokrywy gleby, niejednokrotnie bez większego wpływu na jakość drewna, a nawet na samo przeżycie drzew. Ktoś mógłby więc pomyśleć, że tak właściwie to leśnicy martwią się głównie o drewno, którego nie da się już uzyskać po przejściu ognia (jednocześnie na filmie widać, że w części pnie są jedynie osmolone, więc samo drewno nie uległo zniszczeniu). W obecnych czasach dzieciaki i młodzież w szkołach, a i media przekonują, że w pierwszej kolejności znaczenie maja dla leśników ekosystemy, a dopiero na drugim miejscu jest drewno, więc ja bym nieco odwrócił stopniowanie
Warto by też pokazać czym jest i jak wygląda zgryzanie, łamanie oraz ogławianie drzewek na przykładach z terenu. Kto w mieście słyszał o jakimś ogłowieniu...
Druga uwaga - szkoda bezpośrednia w lesie to nie tylko spalone drewno, ale też fauna, o której wspomniano na dalszym miejscu, a przecież najczęstsze pożary to pożary pokrywy gleby, niejednokrotnie bez większego wpływu na jakość drewna, a nawet na samo przeżycie drzew. Ktoś mógłby więc pomyśleć, że tak właściwie to leśnicy martwią się głównie o drewno, którego nie da się już uzyskać po przejściu ognia (jednocześnie na filmie widać, że w części pnie są jedynie osmolone, więc samo drewno nie uległo zniszczeniu). W obecnych czasach dzieciaki i młodzież w szkołach, a i media przekonują, że w pierwszej kolejności znaczenie maja dla leśników ekosystemy, a dopiero na drugim miejscu jest drewno, więc ja bym nieco odwrócił stopniowanie
Warto by też pokazać czym jest i jak wygląda zgryzanie, łamanie oraz ogławianie drzewek na przykładach z terenu. Kto w mieście słyszał o jakimś ogłowieniu...
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Czyli dokładnie to, co robi "maturzysta z Teremisek". Pokazuje i odpowiednio modulując głos robi sensacyjne widowisko z najprostszych zdarzeń.Capricorn pisze:ale fajnie byłoby mieć człowieka, który chodzi po lesie, pokazuje paluchem co się stało z drzewem, na które zadziałał wiatr,
Z pozostałymi uwagami Capriego zgodzę się lub nie gdy trochę pośpię i obejrzę filmik do końca.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Tak, choć nie do końca Nie chodzi mi o opowiadanie "a tu widzimy jak świstak zawija w sreberka", ale o kręcenie filmu in situ i najlepiej niech to się dzieje na zasadzie dyskusji. Leśnik prowadzi, pokazuje co się stało z drzewem ukręconym przez wiatr, połamanym, wywróconym itepe. Niech pokaże dlaczego wystarczy opalona szyja korzeniowa, by całe drzewo obumarło itd... Wystarczy pokazać jak wiatr rozerwał i pokruszył drewno drzewa "na zapałki", by pokazać jak wielkie to są siły, a także jak bardzo niebezpieczne jest wchodzenie na taki teren. Z własnego podwórka wiem, jak bardzo ludzie się pchali pod bramowe złomy tylko dlatego, że zaczął się sezon grzybowy... Podobnie z tymi zgryzami - coś tam powiedziano, ale ani słowa o tym, jaki jest wpływ takiego zgryzania, czy ogłowienia na drzewko i czy zawsze jest to szkoda. Dzieć posłucha i pomyśli, że przecież on sam nieraz procę sobie z krzaka zrobił, a lasowi nic się nie stało z tej przyczyny, więc chyba ci zieloni bardzo nie lubią sarenek, że się tak czepiają. Poza tym dlaczego niby tych zwierzaków jest za dużo i kiedy jest za dużo? O tym niestety ani słowo nie padło, a przecież mało kto sobie jelenia z bliska ogląda, więc chyba to przesada z tą ilościąPiotrek pisze:Czyli dokładnie to, co robi "maturzysta z Teremisek".
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Do jakiej grupy docelowej jest skierowany ten film??? Bo dla dzieci nudny, niejaki. Dla dorosłych trochę infantylny że niby bez leśników to była by tylko pustynia...Brzost pisze:Zapraszam do komentowania na jednym i drugim forum
Reasumując - zdjęcia , warsztat super - narracja, przeciętna....trochę jak filmy co w technikum pokazywali o ścince drewna...
mam podobniecarabus pisze:Do jakiej grupy docelowej jest skierowany ten film??? Bo dla dzieci nudny, niejaki. Dla dorosłych trochę infantylny że niby bez leśników to była by tylko pustynia...Brzost pisze:Zapraszam do komentowania na jednym i drugim forum
Reasumując - zdjęcia , warsztat super - narracja, przeciętna....trochę jak filmy co w technikum pokazywali o ścince drewna...
Dobry humor nie załatwi wszystkiego ale wkurzy tyle osób, że warto go mieć