Suzuki Jimny

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Stefano
początkujący
początkujący
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 21:32
Lokalizacja: Rumunia

Suzuki Jimny

Post autor: Stefano »

Mam pytanie do kolegów forumowiczów jeżdżących Suzuki Jimny.Chciałem kupić sobie takie autko do lasu, ale jestem po operacji kręgosłupa i koledzy odradzają mi go ze względu na twarde zawieszenie. Czy naprawdę jest tak twarde i może spowodować dolegliwości pleców? Dodam że jeżdże 50/50 asfalt i ciężki teren. Z góry dziękuję za pomoc :)
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67174
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

Nie mam, ale jeździłem parę razy. Faktycznie odczucia miałem identyczne z odczuciami kolegów. Czułem się bardzo niekomfortowo jako pasażer, a na wybojach wręcz bardzo niefajnie. Jako kierowca masz możliwość trzymania się kierownicy, więc aż tak bardzo nie rzuca, ale mimo wszystko plecy obrywają. Też jestem po awarii kręgosłupa i choć obyło się bez operacji to na wszelki wypadek nabyłem większe auto.
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
borowiak

Post autor: borowiak »

Problem amortyzacji Jimny wynika z małego rozstawu osi i niskiej masy własnej, cokolwiek nie zrobimy będzie twardy..... Ja mając takie samo zawieszenie w długiej i krótkiej Sportage też widzę różnicę między nimi, krótka trzęsie znacznie bardziej.
Awatar użytkownika
Krążownik
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1014
Rejestracja: wtorek 02 sty 2018, 17:17
Lokalizacja: Trzecia planeta od Słońca

Post autor: Krążownik »

Rodzinie udało się obrócić na zakręcie jeden egzemplarz Jimniego, a wcale szybko nie jechali... nie polecam.
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Re: Suzuki Jimny

Post autor: Fichtel »

Stefano pisze:....ale jestem po operacji kręgosłupa ....
Jako człek z "doświadczeniem" w odcinku L4-L5 polecam tylko auta na sprężynach ale czy takie...
tu jest opinia leśnika:
http://www.terenowo.pl/uzywane/suzuki-j ... 3%B3w.html
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170039
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Widzę, że to opinia naszego forumowego kolegi :)
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
borowiak

Post autor: borowiak »

8) :wink:
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22737
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

1.Na wybojach faktycznie się podskakuje. Prawie jak w Samuraju.
2. Na zakrętach branych na ostro można łatwo stracić sterowność. A na lodzie to już w ogóle - prędkość 20 km/h, zakręt 90° i samochód obraca.
3. Jimny ma jakąś dziwną tendencję do łapania (zaczepiania) różnych gałęzi, patyków itp. cholerstwa.

Oczywiście to auto ma też zalety - nawet sporo.

Zresztą - co tu dużo pisać:

http://www.lasypolskie.pl/viewtopic.php ... ight=jimny

http://www.lasypolskie.pl/viewtopic.php ... ight=jimny
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Stefano
początkujący
początkujący
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 21:32
Lokalizacja: Rumunia

Post autor: Stefano »

Dziękuję kolegom za poradę, jednak zrezygnuję z tego zakupu.
Dred1978
początkujący
początkujący
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 10 gru 2017, 10:58

Post autor: Dred1978 »

Podepnę się pod temat.

Ma ktoś z Was możliwość zrobienia zdjęcia poduszek kabiny (buda-rama) ? Dokładnie chodzi mi o ukochanego diesla - nie mam porównania czy moje są do wymiany czy mają normalną grubość. Oczywiście szukam rozwiązania z mocnym rezonansem plastików z tyłu.
Michał34
początkujący
początkujący
Posty: 27
Rejestracja: czwartek 05 mar 2015, 20:30

Post autor: Michał34 »

Zacznij od sprawdzenia opon, podpory wału, a potem szukaj luzów w zawieszeniu. Mocowanie kabiny to raczej niewłaściwy trop.
Poszukiwania czas zacząć
Dred1978
początkujący
początkujący
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 10 gru 2017, 10:58

Post autor: Dred1978 »

To nie ma nic wspólnego z wałami i zawieszeniem bo wibruje jak doda się gazu mocno i przy przyśpieszaniu - wibracje idą prosto z silnika. Nie ma różnicy czy 2wd czy 4wd
madic
początkujący
początkujący
Posty: 208
Rejestracja: czwartek 18 gru 2008, 20:43
Lokalizacja: góry

Post autor: madic »

W moim zauważyłem że wibracje występują w zakresie prędkości 60-70 km/h , nie ma ich przy wolniejszej lub szybszej jeździe. Potrafią być tak mocne, że ciężko utrzymać kierownicę. Przyczynę odkryłem, źle wyważone koła. Teraz po każdej wymianie jadę na prostą drogę i rozpędzam autko, jeżeli są wibracje wracam do wulkanizatora i udowadniam mu, że spartolił.
A co do utraty sterowności na lodzie to nieprawda, przyczyną będą złe lub stare opony zimowe.
Zgodzę się natomiast co do łapania spodem patyków i gałęzi. Plastiki też cholernie hałasują, progi, osłona lampy na tylnych drzwiach itp.
kolec
początkujący
początkujący
Posty: 15
Rejestracja: piątek 21 gru 2007, 20:44
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kolec »

Kolego to może być kolo dwumasowe -jego nadmierne zużycie lub poduszki pod silnikiem .
kapibara
początkujący
początkujący
Posty: 27
Rejestracja: czwartek 19 sty 2012, 19:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: kapibara »

Powiem tak mam już drugiego Jamnika i znajomych też sporo ma i schematem przy ok 70km/h łapią mniejsze bądź większe wibracje, więc twierdzę że ten typ tak ma :idea: . Swoją drogą troszkę błota na kołach czy namarzniętego śniegu strasznie zaburza wyważenie i jak się chce coś szybciej pojechać to od razu czuć ... zwłaszcza na MTkach jak u mnie, na standardzie w lecie problem praktycznie nie występuje. Rozwiązaniem na drgania jest amortyzator skrętu ... zwłaszcza przy Jamnikach podniesionych :spoko:
Obrazek
Dred1978
początkujący
początkujący
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 10 gru 2017, 10:58

Post autor: Dred1978 »

@kolec to auto nie ma dwumasy....

Co do drgań kierownicy - najczęstszym problemem jest błoto na felgach, potem wyważenie a gdzieś tam na końcu amortyzator i inne "wady". Faktem jest że kierownica lekko się buja i nie ma na to rady - taka konstrukcja.
ODPOWIEDZ