Hiszpania też nie była dla chłopaków szczęśliwym miejs

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105055
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Hiszpania też nie była dla chłopaków szczęśliwym miejs

Post autor: Piotrek »

Grzegorz i Tomek pojechali na 35 Baja Aragon. Trudny rajd w prześlicznej i bardzo odludnej części Hiszpanii.
Zaczęło się od niespełna 13 kilometrowego prologu, który miał ustalić kolejność startu do drugiego etapu. Niestety, przed startem w Toyocie padła turbina i nie pojechali. To spowodowało, że przypisano im karny czas czyli 40 minut. To od razu ustawiło ich na ostatniej (52) pozycji ze stratą do pierwszego nieco ponad pół godziny.
Dziś wystartowali do etapu drugiego jako ostatnia załoga ale na pozycji 50 bowiem dwóch zawodników odpadło z konkurencji. Pierwszy dzisiejszy odcinek specjalny, bardzo trudne 215,6 km pojechali rewelacyjnie i na 50 załóg na starcie zajęli 38 miejsce. Do drugiego dzisiejszego OS (147,3 km) przystąpili więc w dobrych nastrojach, choć jak mówią, po pierwszym bolały ich wszystkie mięśnie i kosteczki. Niestety, tuż po rozpoczęciu (ok. 15 - 20 minut po starcie) także ta wymieniona turbina "dokonała żywota". Zjechali z trasy i stoją. Być może wystartują do jutrzejszego, ostatniego, OS o długości 127 km, ale to będzie jazda "dla jechania" bo o punktach do Pucharu Świata trzeba zapomnieć.
To auto chyba się nie nadaje do tak szybkiej jazdy. :wink:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
magda55
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 16544
Rejestracja: środa 22 mar 2006, 16:24
Lokalizacja: krakow

Post autor: magda55 »

:cry:
Dobry humor nie załatwi wszystkiego ale wkurzy tyle osób, że warto go mieć :)
kimkolwiek

Post autor: kimkolwiek »

A to pech :(
Awatar użytkownika
Capricorn
Admin
Admin
Posty: 67091
Rejestracja: czwartek 14 lis 2013, 22:18

Post autor: Capricorn »

...a mówią, że to lider niezawodności... ;/
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105055
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Capricorn pisze:...a mówią, że to lider niezawodności... ;/
Toyota tak, ale to jest Toyota "wzmocniona" i to w taki sposób aby utrzymała się w klasie T2, czyli aby przegląd techniczny przed rajdem nie zakwalifikował autka do grupy wyższej czyli T1.

PS. Zresztą sama wymiana uszkodzonej turbiny przed startem do prologu spowodowała właśnie przeniesienie ich o klasę wyżej - do T1. :)

Grupa T1: prototypy, pojazdy terenowe zbudowane w zgodzie z wymaganiami zamieszczonymi w Dodatku "J" FIA ISC, Art. 285.
Grupa T2: seryjnie produkowane pojazdy terenowe zbudowane w zgodzie z wymaganiami zamieszczonymi w Dodatku "J" FIA ISC, Art. 284.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Czytałem wywiad ze zwycięzcą w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych.
Samochód prototyp, konstrukcja nadwozia rurowa projektowana przez 5 miesięcy, zawieszenie i okład napędowy od Subaru ( bo 4x4). I najciekawsze - silnik od BMW 100 % fabryczny nawet bez chip tuningu dzięki czemu w sezonie tylko jedna niegroźna awaria.
borowiak

Post autor: borowiak »

Glaca pisze:Czytałem wywiad ze zwycięzcą w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych.
Samochód prototyp, konstrukcja nadwozia rurowa projektowana przez 5 miesięcy, zawieszenie i okład napędowy od Subaru ( bo 4x4). I najciekawsze - silnik od BMW 100 % fabryczny nawet bez chip tuningu dzięki czemu w sezonie tylko jedna niegroźna awaria.
Z którego roku?
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105055
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Widzisz, problem w kalkulacji punktów. :)
Punkty zaliczane do FIA Cross Country RWC przyznawane są tylko za zajęcie miejsc 1 - 3. Zarówno w generalce jak i w poszczególnych klasach. W klasie T1 startuje większość, a w T2 nieliczni. Np. w Baja Aragon jest to 42 załogi w T1, a w T2 tylko 5. Jak widzisz debiutując w tej imprezie łatwiej wskoczyć na punktowane "pudło" w tej drugiej klasie. Ale, jak to mówią: "nie ma róży bez ognia" - krótsza droga do podium ale awaryjność większa. Jak widać... :wink:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
góral bagienny
wiceminister
wiceminister
Posty: 33735
Rejestracja: sobota 07 cze 2008, 12:41

Post autor: góral bagienny »

Jak wszędzie - tam gdzie ktoś wygrywa ktoś musi przegrywać. Porażki są, jak wiadomo, po to by się wzmacniać, jak też aby lepiej smakowały późniejsze sukcesy. Przegrać w Baja Cośtam to lepiej niż w gdzie indziej wygrać. :P
' :doh: P O E Z J A , G Ł U P K U ! ! ! :doh:
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105055
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Info z dzisiejszego poranka jest takie, że niestety dalej nie pojadą, bo problem jest gdzieś w jakimś błędzie oprogramowania podnoszącego moc silnika. :(
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105055
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Jako suplement dwa filmiki z tego rajdu:



I ostatni post z Baja Argon:
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

borowiak pisze: Z którego roku?
Hmm...
Na pewno był to miesięcznik "Off Road", z 10 lat temu. Pamiętam też że silnik był umieszczony centralnie ( wyważenie auta sprawiało że po hopce opadał na 4 koła) i że przednie amortyzatory miał poziomo - były zbyt długie i za bardzo wystawały ponad maskę...
borowiak

Post autor: borowiak »

Czyżby to?
http://www.terenowo.pl/zmoty/subaru-570 ... ownik.html
Ale tu mamy silnik V8 GM.....
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

:prosze:
ODPOWIEDZ