Pojazdy ATV i UTV dedykowane Braci Leśnej.

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

Glaca pisze:Zna ktoś leśnika jeżdżącego od wiosny do jesieni quadem ?
Ja nie...
dlatego pytałem ile kosztuje ta wersja z "zabudową" ale NULL odpowiedzi. w necie wyszperałem, że taka z możliwością rejestracji to bodaj MIN 150tyś...
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

o i trochę się wyjaśniło :)
Pojazdy Strażników Leśnych są używane jako służbowe - a to zmienia postać rzeczy. Wymienieni użytkownicy mają również przyzwoite samochody służbowe, tak że mogą je użytkować zamiennie. Również i warunki ich pracy nie są reprezentatywne dla większości leśników.

PS
Mam taką prośbę do modów, warto by było , aby dyskusję ciągnąć tylko w tym wątku, a posty z pokrewnego tematu w ogłoszeniach tu scalać.
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

Fichtel, w tym roku było w cieniu+37 a 25 lat wstecz -35 :wink: trochę wcześniej zaokrągliłem, bo w tych skrajnych temp można pracę biurowa wykonywać :lol: i jest tych dni niewiele :wink:
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Blues Brothers pisze:(...)

PS
Mam taką prośbę do modów, warto by było , aby dyskusję ciągnąć tylko w tym wątku, a posty z pokrewnego tematu w ogłoszeniach tu scalać.
Pomysł słuszny. :spoko:
Dziękuję. :) Zrobione (scalone).
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Wystarczy deszcz.
To są pojazdy rekreacyjne, do turystyki, rajdów przeprawowych.
Dla terenowców w LP to czysta SF.

Ps. No, może jakiś ze SL w górach na patrol szlakiem sobie ruszy.
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

Fichtel pisze: 900 - jest BEEE - mnożnik ministerialny za mały.
i to może być jeden z głównych atutów.........do odrzucenia oferty :(
potrzebny jest pojazd o poj. pow 900.... golas ranger 1000 = 90.000zł :cry:
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Blues Brothers pisze: golas ranger 1000 = 90.000zł :cry:
A Ford Ranger NOWY 99.900 zł.
Wersja LIMITED:

Układ ABS / Elektroniczna stabilizacja toru jazdy ESP
Układy bezpieczeństwa EBL, CBC, EDC, EBA, LAC,
HDC, HSA, TSA, ROM
7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny,
kolanowa)
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka z kierunkowskazami
Elektrycznie składane lusterka boczne z lampkami doświetlającymi podłoże
Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie/tylne
Centralny zamek ze zd. Sterowaniem
Kolumna kierownicy regulowana
Tempomat
Przednie lampy przeciwmgielne
Czujniki cofania
Tapicerka skórzana
Elektrycznie ogrzewana szyba przednia
Radio / CD z kolorowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym
Zderzak tylny ze stopniem / stopnie boczne
System wlewu paliwa Ford Easy Fuel
Immobiliser
Wykładzina skrzyni ładunkowej
Sportowe orurowanie skrzyni
17" Felgi alu z oponami 265/65R17
Kierownica pokryta skórą
Podgrzewany fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 8 kierunkach i podporą lędźwiową
Czujniki cofania
Polaris -AC
początkujący
początkujący
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 16:07
Kontakt:

Post autor: Polaris -AC »

Dzień dobry
Już odpowiadam na kwestie poruszane w tym dziale
Ranger XP 900 w pełni ubrany - koszt 100000 zł drogo tak , płaci się w tym przypadku za możliwości terenowe pojazdu którym ze względu na rozmiary mogę poruszać się po drzewostanie III klasy bez problemu( nie drogami), co do komfortu jazdy pojazdami typu ATV quady to informuje,że nie jest tak źle , pojazdy mają podgrzewane manetki,siedzenie , grzany kciuk , a klima naturalna, :D komfort podnosi wyprofilowana owiewka by powietrze leciało ponad kierującym,wspomaganie kierownicy ESP,system kontroli zjazdu i wjazdu ADC,hamulce tarczowe dwu zaciskowe, zawieszenie wielo wachaczowe, katalizator, Ochronę przed zimnem i deszczem zapewnia odpowiednia odzież , wzór zatwierdzony przez DGLP.
Nasze pojazdy nie mogą być porównywane do samochodów gdyż nie są nimi, posiadają homologację L7e i T3, są osobną kategorią pojazdów i ich porównywanie nie ma sensu.
Chciałbym się skupić na ich zastosowaniu i możliwościach terenowych. Które mam nadzieję koledzy ocenią podczas analizy " Linków do testów w Parkach Narodowych"
Chciałbym widzieć czy podołałby tym testom np. Ford Ranger. Gdzie jako jedyni do tej pory wjechaliśmy na szczyt Trzech Koron pojazdem mechanicznym z ładunkiem czemu inne firmy samochodowe i ciągnikowe tego nie dokonały? :D Polecam testy w Biebrzańskim PN , Pienińskim PN , Świętokrzyskim PN. Pozdrawiam Polaris AC
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

:prosze: :prosze: :prosze: :prosze: :prosze:
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

a serwis...
i cena części...
:D
Myślę, ze na 20-kilka tysięcy pracowników PGL LP a w tym jakieś 10 tyś terenowych, to rzeczywiście rynek wart uwagi.
Zwłaszcza, że firma państwowa umowa na czas nieokreślony, bank da kredyt.
Warto próbować Panie POLARIS :D
Tyle tylko, że My pracujemy a nie bawimy się. Te wszystkie dodatki ma auto używane za 10-20tyś. Części tańsze. I odsprzedać można za podobne pieniądze jak się kupiło.

Próbuj Pan - zapewne co wrażliwszy Ojciec kupi synowi na komunię z racji tej, że ma NAMIASTKĘ bezpieczeństwa w postaci ramy.

Słowa NAMIASTKA użyłem celowo, bo nie znalazłem certyfikatu na homologację bezpieczeństwa tej ramy w razie wywrotki... - JEŚLI SIĘ MYLĘ TO PROSZĘ O DOWÓD

P.S. A z jaką prędkością trzeba "walić" w drzewo aby te poduszki się przydały...? :D
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

Fichtel pisze: Myślę, ze na 20-kilka tysięcy pracowników PGL LP a w tym jakieś 10 tyś terenowych, to rzeczywiście rynek wart uwagi.
żarty sobie stroisz, a Polaris -AC, chce z nami poważnie pohandlować i mnie to nie dziwi. Ważne aby poznał nasze - terenowców- warunki zakupu i eksploatacji naszych prywatnych pojazdów do użytku służbowego.
Może się mylę, ale chyba są lepiej uposażone grupy zawodowe, gdzie klienta indywidualnego łatwiej było by znaleźć.
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

Blues Brothers pisze:
Fichtel pisze: ... to rzeczywiście rynek wart uwagi.
żarty sobie stroisz, a Polaris -AC, chce z nami poważnie pohandlować i mnie to nie dziwi...
Mnie też to nie dziwi i żartów SOBIE NIE ROBIĘ :evil:
Próbuję pokazać, że to próba drapieżnego marketingu.
I OK - Jemu za to płacą... :)
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

Tak sobie siedzę i klikam
w dużych sieciowych hurtowniach części brak
są oferty "na zamówienie" w ogólnych sklepach z Quadami
Za to ciekawostka - na znanym portalu aukcyjnym przeważają części do SILNIKÓW. Od uszczelek przez tłoki po pozostałe elementy... - taki chodliwy towar?
Komplet opon (cena) jak moje 16-tki (nowe) MT-ki...
ale KONIEC, więcej się nie czepiam!!! :P
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105110
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Polaris -AC pisze:mogę poruszać się po drzewostanie III klasy bez problemu( nie drogami)
Po co? Przez te z górą 20 lat pracy w PGL LP nigdy nie odczuwałem potrzeby jeżdżenia czymkolwiek w drzewostanie... Przy żadnym z zajęć jakim oddaje się pracownik terenowy czy biurowy LP.
Polaris -AC pisze:koledzy ocenią podczas analizy " Linków do testów w Parkach Narodowych"
Tam oceniłem. Fajne foto/filmo reportaże ale nic nie mówią o przydatności w codziennej pracy pracowników Parków.
Polaris -AC pisze:jako jedyni do tej pory wjechaliśmy na szczyt Trzech Koron pojazdem mechanicznym z ładunkiem
Po co? Co miałby z tego terenowy pracownik LP? Jak ma ten fakt ułatwić mu pracę?
Blues Brothers pisze:Polaris -AC, chce z nami poważnie pohandlować i mnie to nie dziwi
A mnie tak. Ale może to przez moje uprzedzenia do "Kompanii Leśnej"?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Polaris -AC pisze:Nasze pojazdy nie mogą być porównywane do samochodów gdyż nie są nimi, posiadają homologację L7e i T3, są osobną kategorią pojazdów i ich porównywanie nie ma sensu(...)
Zdecydowanie ma sens - decyzja o wydaniu 90 000 zł wymaga analizy.
Tak jak już wspominałem nie znam leśnika jeżdżącego do pracy quadem. Kryteria jakimi kierujemy się w wyborze pojazdu do najczęściej:
- cena zakupu
- koszty eksploatacji
- serwis i dostępność części
- wygoda, bezpieczeństwo
- dzielność terenowa

Dlatego w trakcie narady na parkingu pod Nadleśnictwem stoją obok siebie Vitara, Jimny, Golf, Passat i pikapy L200, Hilux ...
Polaris -AC pisze:Chciałbym widzieć czy podołałby tym testom np. Ford Ranger. Gdzie jako jedyni do tej pory wjechaliśmy na szczyt Trzech Koron pojazdem mechanicznym z ładunkiem czemu inne firmy samochodowe i ciągnikowe tego nie dokonały?
Dla mnie to ma znaczenie tak samo jak opancerzenie do standardu B6 czy pływalność :wink:
Ale dla firmy konserwującej szlaki turystyczne czy pograniczników to może być wymarzony pojazd, nie przeczę.

Ps. Testowałem używanego Polarisa 6x6 ze skrzynią ładunkową. Przyznaję, że strzelonego dzika wywiózł bym z każdego zakamarka mojego leśnictwa :beer:
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

Glaca pisze:Ps. Testowałem używanego Polarisa 6x6 ze skrzynią ładunkową. Przyznaję, że strzelonego dzika wywiózł bym z każdego zakamarka mojego leśnictwa :beer:
... a miałem już się nie odzywać...
Do tego "CELU" - to pan ZENEK z 30-stą też jest OK.
Pomoże załadować (ból kręgosłupa), wypatroszyć, wątróbkę sam usmażę a i jest kompan to kieliszka... :D :drunk:
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5596
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

Fichtel pisze: pan ZENEK z 30-stą też jest OK.
Wielu z nas pamięta czasy jak 30 była luksusem :lol: idźmy z duchem czasu , bo 30-tek zaczyna brakować :roll:
Być może, za kilka lat nie będziemy się zastanawiać "czy" tylko "jaki" pojazd kupić.
Gdy kupowałem 1 samochód żal mi było nim do lasu jechać, dziś znam kolegów ,co bez 3 aut nie widzą możliwośći życia w lesie( 1-auto leśne, 2- auto żony, 3 auto rodzinne) pomijam oczywiście stan i wartość tych aut- choć zapewne razem kosztują dużo mniej od proponowanych Polarisów :lol:
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

Blues Brothers pisze:( 1-auto leśne, 2- auto żony, 3 auto rodzinne) pomijam oczywiście stan i wartość tych aut- choć zapewne razem kosztują dużo mniej od proponowanych Polarisów :lol:
Co by się nie chwalić - ja mam 4... :)
Ale łączna wartość to 1/2 tego nowego...
I ZAPEWNIAM, ŻE WSZYSTKIE SĄ SPRAWNE I NA BIEŻĄCO SERWISOWANE!!!
2x2008, 1x2006 1x1996 (terenówka) - także nie takie stare :D
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Polaris -AC
początkujący
początkujący
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 16:07
Kontakt:

Post autor: Polaris -AC »

Dzień dobry.
Chciałbym odpowiedzieć na pytania kolegów.
Gdzie mogłyby być zastosowane pojazdy ATV i UTV marki Polaris w ogólnie pojętym leśnictwie:
OHZ - dochodzenie postrzałków w terenie niedostępnym dla samochodów z napędem 4X4, transport pozyskanej zwierzyny, koszenie za pomocą kosiarek łąk śródleśnych w celu wzbogacenia bazy pokarmowej dla jeleniowatych, transport materiałów do budowy i remontów infrastruktury łowieckiej, prace agrotechniczne przy poletkach łowieckich, zaporowych, zgryzowych, transport myśliwych do i z łowiska. I inne zadania .
Polaris -AC
początkujący
początkujący
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 16:07
Kontakt:

Post autor: Polaris -AC »

Dzień dobry
Witam ponownie, drugim ważnym zastosowaniem naszych pojazdów marki Polaris jest hodowla lasu, szczególnie szkółkarstwo.
Nasze pojazdy współpracują z takimi urządzeniami jak:
kultywator,brony,rozsiewacze do nawozu, opryskiwacze, przyczepy z wywrotem, wały wyrównawcze, mikrokoparki, grabie, i wieloma innymi urządzeniami,
Dzięki niewielkim rozmiarom idealnie nadają się do pracy w produkcji szkółkarskiej zakrytej
Wysoki prześwit naszych pojazdów nie uszkadza sadzonek, a mały nacisk na glebę nie powoduje braku areacji/ napowietrzania gleby :D
Dziękuję
POLARIS AC.
ODPOWIEDZ