dlatego pytałem ile kosztuje ta wersja z "zabudową" ale NULL odpowiedzi. w necie wyszperałem, że taka z możliwością rejestracji to bodaj MIN 150tyś...Glaca pisze:Zna ktoś leśnika jeżdżącego od wiosny do jesieni quadem ?
Ja nie...
Pojazdy ATV i UTV dedykowane Braci Leśnej.
Moderator: Moderatorzy
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5596
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
o i trochę się wyjaśniło
Pojazdy Strażników Leśnych są używane jako służbowe - a to zmienia postać rzeczy. Wymienieni użytkownicy mają również przyzwoite samochody służbowe, tak że mogą je użytkować zamiennie. Również i warunki ich pracy nie są reprezentatywne dla większości leśników.
PS
Mam taką prośbę do modów, warto by było , aby dyskusję ciągnąć tylko w tym wątku, a posty z pokrewnego tematu w ogłoszeniach tu scalać.
Pojazdy Strażników Leśnych są używane jako służbowe - a to zmienia postać rzeczy. Wymienieni użytkownicy mają również przyzwoite samochody służbowe, tak że mogą je użytkować zamiennie. Również i warunki ich pracy nie są reprezentatywne dla większości leśników.
PS
Mam taką prośbę do modów, warto by było , aby dyskusję ciągnąć tylko w tym wątku, a posty z pokrewnego tematu w ogłoszeniach tu scalać.
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5596
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
Pomysł słuszny.Blues Brothers pisze:(...)
PS
Mam taką prośbę do modów, warto by było , aby dyskusję ciągnąć tylko w tym wątku, a posty z pokrewnego tematu w ogłoszeniach tu scalać.
Dziękuję. Zrobione (scalone).
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5596
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
A Ford Ranger NOWY 99.900 zł.Blues Brothers pisze: golas ranger 1000 = 90.000zł
Wersja LIMITED:
Układ ABS / Elektroniczna stabilizacja toru jazdy ESP
Układy bezpieczeństwa EBL, CBC, EDC, EBA, LAC,
HDC, HSA, TSA, ROM
7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny,
kolanowa)
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka z kierunkowskazami
Elektrycznie składane lusterka boczne z lampkami doświetlającymi podłoże
Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie/tylne
Centralny zamek ze zd. Sterowaniem
Kolumna kierownicy regulowana
Tempomat
Przednie lampy przeciwmgielne
Czujniki cofania
Tapicerka skórzana
Elektrycznie ogrzewana szyba przednia
Radio / CD z kolorowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym
Zderzak tylny ze stopniem / stopnie boczne
System wlewu paliwa Ford Easy Fuel
Immobiliser
Wykładzina skrzyni ładunkowej
Sportowe orurowanie skrzyni
17" Felgi alu z oponami 265/65R17
Kierownica pokryta skórą
Podgrzewany fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 8 kierunkach i podporą lędźwiową
Czujniki cofania
-
- początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 16:07
- Kontakt:
Dzień dobry
Już odpowiadam na kwestie poruszane w tym dziale
Ranger XP 900 w pełni ubrany - koszt 100000 zł drogo tak , płaci się w tym przypadku za możliwości terenowe pojazdu którym ze względu na rozmiary mogę poruszać się po drzewostanie III klasy bez problemu( nie drogami), co do komfortu jazdy pojazdami typu ATV quady to informuje,że nie jest tak źle , pojazdy mają podgrzewane manetki,siedzenie , grzany kciuk , a klima naturalna, komfort podnosi wyprofilowana owiewka by powietrze leciało ponad kierującym,wspomaganie kierownicy ESP,system kontroli zjazdu i wjazdu ADC,hamulce tarczowe dwu zaciskowe, zawieszenie wielo wachaczowe, katalizator, Ochronę przed zimnem i deszczem zapewnia odpowiednia odzież , wzór zatwierdzony przez DGLP.
Nasze pojazdy nie mogą być porównywane do samochodów gdyż nie są nimi, posiadają homologację L7e i T3, są osobną kategorią pojazdów i ich porównywanie nie ma sensu.
Chciałbym się skupić na ich zastosowaniu i możliwościach terenowych. Które mam nadzieję koledzy ocenią podczas analizy " Linków do testów w Parkach Narodowych"
Chciałbym widzieć czy podołałby tym testom np. Ford Ranger. Gdzie jako jedyni do tej pory wjechaliśmy na szczyt Trzech Koron pojazdem mechanicznym z ładunkiem czemu inne firmy samochodowe i ciągnikowe tego nie dokonały? Polecam testy w Biebrzańskim PN , Pienińskim PN , Świętokrzyskim PN. Pozdrawiam Polaris AC
Już odpowiadam na kwestie poruszane w tym dziale
Ranger XP 900 w pełni ubrany - koszt 100000 zł drogo tak , płaci się w tym przypadku za możliwości terenowe pojazdu którym ze względu na rozmiary mogę poruszać się po drzewostanie III klasy bez problemu( nie drogami), co do komfortu jazdy pojazdami typu ATV quady to informuje,że nie jest tak źle , pojazdy mają podgrzewane manetki,siedzenie , grzany kciuk , a klima naturalna, komfort podnosi wyprofilowana owiewka by powietrze leciało ponad kierującym,wspomaganie kierownicy ESP,system kontroli zjazdu i wjazdu ADC,hamulce tarczowe dwu zaciskowe, zawieszenie wielo wachaczowe, katalizator, Ochronę przed zimnem i deszczem zapewnia odpowiednia odzież , wzór zatwierdzony przez DGLP.
Nasze pojazdy nie mogą być porównywane do samochodów gdyż nie są nimi, posiadają homologację L7e i T3, są osobną kategorią pojazdów i ich porównywanie nie ma sensu.
Chciałbym się skupić na ich zastosowaniu i możliwościach terenowych. Które mam nadzieję koledzy ocenią podczas analizy " Linków do testów w Parkach Narodowych"
Chciałbym widzieć czy podołałby tym testom np. Ford Ranger. Gdzie jako jedyni do tej pory wjechaliśmy na szczyt Trzech Koron pojazdem mechanicznym z ładunkiem czemu inne firmy samochodowe i ciągnikowe tego nie dokonały? Polecam testy w Biebrzańskim PN , Pienińskim PN , Świętokrzyskim PN. Pozdrawiam Polaris AC
a serwis...
i cena części...
Myślę, ze na 20-kilka tysięcy pracowników PGL LP a w tym jakieś 10 tyś terenowych, to rzeczywiście rynek wart uwagi.
Zwłaszcza, że firma państwowa umowa na czas nieokreślony, bank da kredyt.
Warto próbować Panie POLARIS
Tyle tylko, że My pracujemy a nie bawimy się. Te wszystkie dodatki ma auto używane za 10-20tyś. Części tańsze. I odsprzedać można za podobne pieniądze jak się kupiło.
Próbuj Pan - zapewne co wrażliwszy Ojciec kupi synowi na komunię z racji tej, że ma NAMIASTKĘ bezpieczeństwa w postaci ramy.
Słowa NAMIASTKA użyłem celowo, bo nie znalazłem certyfikatu na homologację bezpieczeństwa tej ramy w razie wywrotki... - JEŚLI SIĘ MYLĘ TO PROSZĘ O DOWÓD
P.S. A z jaką prędkością trzeba "walić" w drzewo aby te poduszki się przydały...?
i cena części...
Myślę, ze na 20-kilka tysięcy pracowników PGL LP a w tym jakieś 10 tyś terenowych, to rzeczywiście rynek wart uwagi.
Zwłaszcza, że firma państwowa umowa na czas nieokreślony, bank da kredyt.
Warto próbować Panie POLARIS
Tyle tylko, że My pracujemy a nie bawimy się. Te wszystkie dodatki ma auto używane za 10-20tyś. Części tańsze. I odsprzedać można za podobne pieniądze jak się kupiło.
Próbuj Pan - zapewne co wrażliwszy Ojciec kupi synowi na komunię z racji tej, że ma NAMIASTKĘ bezpieczeństwa w postaci ramy.
Słowa NAMIASTKA użyłem celowo, bo nie znalazłem certyfikatu na homologację bezpieczeństwa tej ramy w razie wywrotki... - JEŚLI SIĘ MYLĘ TO PROSZĘ O DOWÓD
P.S. A z jaką prędkością trzeba "walić" w drzewo aby te poduszki się przydały...?
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5596
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
żarty sobie stroisz, a Polaris -AC, chce z nami poważnie pohandlować i mnie to nie dziwi. Ważne aby poznał nasze - terenowców- warunki zakupu i eksploatacji naszych prywatnych pojazdów do użytku służbowego.Fichtel pisze: Myślę, ze na 20-kilka tysięcy pracowników PGL LP a w tym jakieś 10 tyś terenowych, to rzeczywiście rynek wart uwagi.
Może się mylę, ale chyba są lepiej uposażone grupy zawodowe, gdzie klienta indywidualnego łatwiej było by znaleźć.
Mnie też to nie dziwi i żartów SOBIE NIE ROBIĘBlues Brothers pisze:żarty sobie stroisz, a Polaris -AC, chce z nami poważnie pohandlować i mnie to nie dziwi...Fichtel pisze: ... to rzeczywiście rynek wart uwagi.
Próbuję pokazać, że to próba drapieżnego marketingu.
I OK - Jemu za to płacą...
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Tak sobie siedzę i klikam
w dużych sieciowych hurtowniach części brak
są oferty "na zamówienie" w ogólnych sklepach z Quadami
Za to ciekawostka - na znanym portalu aukcyjnym przeważają części do SILNIKÓW. Od uszczelek przez tłoki po pozostałe elementy... - taki chodliwy towar?
Komplet opon (cena) jak moje 16-tki (nowe) MT-ki...
ale KONIEC, więcej się nie czepiam!!!
w dużych sieciowych hurtowniach części brak
są oferty "na zamówienie" w ogólnych sklepach z Quadami
Za to ciekawostka - na znanym portalu aukcyjnym przeważają części do SILNIKÓW. Od uszczelek przez tłoki po pozostałe elementy... - taki chodliwy towar?
Komplet opon (cena) jak moje 16-tki (nowe) MT-ki...
ale KONIEC, więcej się nie czepiam!!!
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Po co? Przez te z górą 20 lat pracy w PGL LP nigdy nie odczuwałem potrzeby jeżdżenia czymkolwiek w drzewostanie... Przy żadnym z zajęć jakim oddaje się pracownik terenowy czy biurowy LP.Polaris -AC pisze:mogę poruszać się po drzewostanie III klasy bez problemu( nie drogami)
Tam oceniłem. Fajne foto/filmo reportaże ale nic nie mówią o przydatności w codziennej pracy pracowników Parków.Polaris -AC pisze:koledzy ocenią podczas analizy " Linków do testów w Parkach Narodowych"
Po co? Co miałby z tego terenowy pracownik LP? Jak ma ten fakt ułatwić mu pracę?Polaris -AC pisze:jako jedyni do tej pory wjechaliśmy na szczyt Trzech Koron pojazdem mechanicznym z ładunkiem
A mnie tak. Ale może to przez moje uprzedzenia do "Kompanii Leśnej"?Blues Brothers pisze:Polaris -AC, chce z nami poważnie pohandlować i mnie to nie dziwi
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Zdecydowanie ma sens - decyzja o wydaniu 90 000 zł wymaga analizy.Polaris -AC pisze:Nasze pojazdy nie mogą być porównywane do samochodów gdyż nie są nimi, posiadają homologację L7e i T3, są osobną kategorią pojazdów i ich porównywanie nie ma sensu(...)
Tak jak już wspominałem nie znam leśnika jeżdżącego do pracy quadem. Kryteria jakimi kierujemy się w wyborze pojazdu do najczęściej:
- cena zakupu
- koszty eksploatacji
- serwis i dostępność części
- wygoda, bezpieczeństwo
- dzielność terenowa
Dlatego w trakcie narady na parkingu pod Nadleśnictwem stoją obok siebie Vitara, Jimny, Golf, Passat i pikapy L200, Hilux ...
Dla mnie to ma znaczenie tak samo jak opancerzenie do standardu B6 czy pływalnośćPolaris -AC pisze:Chciałbym widzieć czy podołałby tym testom np. Ford Ranger. Gdzie jako jedyni do tej pory wjechaliśmy na szczyt Trzech Koron pojazdem mechanicznym z ładunkiem czemu inne firmy samochodowe i ciągnikowe tego nie dokonały?
Ale dla firmy konserwującej szlaki turystyczne czy pograniczników to może być wymarzony pojazd, nie przeczę.
Ps. Testowałem używanego Polarisa 6x6 ze skrzynią ładunkową. Przyznaję, że strzelonego dzika wywiózł bym z każdego zakamarka mojego leśnictwa
... a miałem już się nie odzywać...Glaca pisze:Ps. Testowałem używanego Polarisa 6x6 ze skrzynią ładunkową. Przyznaję, że strzelonego dzika wywiózł bym z każdego zakamarka mojego leśnictwa
Do tego "CELU" - to pan ZENEK z 30-stą też jest OK.
Pomoże załadować (ból kręgosłupa), wypatroszyć, wątróbkę sam usmażę a i jest kompan to kieliszka...
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5596
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
Wielu z nas pamięta czasy jak 30 była luksusem idźmy z duchem czasu , bo 30-tek zaczyna brakowaćFichtel pisze: pan ZENEK z 30-stą też jest OK.
Być może, za kilka lat nie będziemy się zastanawiać "czy" tylko "jaki" pojazd kupić.
Gdy kupowałem 1 samochód żal mi było nim do lasu jechać, dziś znam kolegów ,co bez 3 aut nie widzą możliwośći życia w lesie( 1-auto leśne, 2- auto żony, 3 auto rodzinne) pomijam oczywiście stan i wartość tych aut- choć zapewne razem kosztują dużo mniej od proponowanych Polarisów
Co by się nie chwalić - ja mam 4...Blues Brothers pisze:( 1-auto leśne, 2- auto żony, 3 auto rodzinne) pomijam oczywiście stan i wartość tych aut- choć zapewne razem kosztują dużo mniej od proponowanych Polarisów
Ale łączna wartość to 1/2 tego nowego...
I ZAPEWNIAM, ŻE WSZYSTKIE SĄ SPRAWNE I NA BIEŻĄCO SERWISOWANE!!!
2x2008, 1x2006 1x1996 (terenówka) - także nie takie stare
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
-
- początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 16:07
- Kontakt:
Dzień dobry.
Chciałbym odpowiedzieć na pytania kolegów.
Gdzie mogłyby być zastosowane pojazdy ATV i UTV marki Polaris w ogólnie pojętym leśnictwie:
OHZ - dochodzenie postrzałków w terenie niedostępnym dla samochodów z napędem 4X4, transport pozyskanej zwierzyny, koszenie za pomocą kosiarek łąk śródleśnych w celu wzbogacenia bazy pokarmowej dla jeleniowatych, transport materiałów do budowy i remontów infrastruktury łowieckiej, prace agrotechniczne przy poletkach łowieckich, zaporowych, zgryzowych, transport myśliwych do i z łowiska. I inne zadania .
Chciałbym odpowiedzieć na pytania kolegów.
Gdzie mogłyby być zastosowane pojazdy ATV i UTV marki Polaris w ogólnie pojętym leśnictwie:
OHZ - dochodzenie postrzałków w terenie niedostępnym dla samochodów z napędem 4X4, transport pozyskanej zwierzyny, koszenie za pomocą kosiarek łąk śródleśnych w celu wzbogacenia bazy pokarmowej dla jeleniowatych, transport materiałów do budowy i remontów infrastruktury łowieckiej, prace agrotechniczne przy poletkach łowieckich, zaporowych, zgryzowych, transport myśliwych do i z łowiska. I inne zadania .
-
- początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 16:07
- Kontakt:
Dzień dobry
Witam ponownie, drugim ważnym zastosowaniem naszych pojazdów marki Polaris jest hodowla lasu, szczególnie szkółkarstwo.
Nasze pojazdy współpracują z takimi urządzeniami jak:
kultywator,brony,rozsiewacze do nawozu, opryskiwacze, przyczepy z wywrotem, wały wyrównawcze, mikrokoparki, grabie, i wieloma innymi urządzeniami,
Dzięki niewielkim rozmiarom idealnie nadają się do pracy w produkcji szkółkarskiej zakrytej
Wysoki prześwit naszych pojazdów nie uszkadza sadzonek, a mały nacisk na glebę nie powoduje braku areacji/ napowietrzania gleby
Dziękuję
POLARIS AC.
Witam ponownie, drugim ważnym zastosowaniem naszych pojazdów marki Polaris jest hodowla lasu, szczególnie szkółkarstwo.
Nasze pojazdy współpracują z takimi urządzeniami jak:
kultywator,brony,rozsiewacze do nawozu, opryskiwacze, przyczepy z wywrotem, wały wyrównawcze, mikrokoparki, grabie, i wieloma innymi urządzeniami,
Dzięki niewielkim rozmiarom idealnie nadają się do pracy w produkcji szkółkarskiej zakrytej
Wysoki prześwit naszych pojazdów nie uszkadza sadzonek, a mały nacisk na glebę nie powoduje braku areacji/ napowietrzania gleby
Dziękuję
POLARIS AC.