LPG, poradnik dla opornych
Moderator: Moderatorzy
- Blues Brothers
- nadleśniczy
- Posty: 5571
- Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46
Chyba jednak Fichtel ma rację żaden samochód nie wyjechał z fabryki z instalacją LPG jest to inicjatywa dilerów i ściema marketingowa. Gdyby faktycznie firmował to np Peugeot mógłbyś na gwarancji zajechać np w Niemczech i wszystko w tym naprawa było by OK. Niestety tak nie jest wszystkie "fabryczne " instalacje zakładają dilerzy, a częściej ich podwykonawcy którzy udzielają"gwarancji"
Przepraszam Cię bardzo ale to co linkowałem pochodzi z firmowej strony Peugeot a nie ze strony jego dilera.Blues Brothers pisze:jest to inicjatywa dilerów i ściema marketingowa
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Koncerny firmują auta z gazem już od jakiegoś czasu.
Co do samego tematu. Kolego musisz dobrze ocenić w jakim stanie jest silnik. Ponieważ, jeśli ma już swoje lata to możliwe, że przydałby mu się remont. Wystarczy, że trochę pojeździsz z kiepsko wyregulowaną instalacją i gaz przeczyści silnik od środka.
Tak jak napisał ktoś wyżej. Nie oszczędzaj na instalacji. Rób regularne przeglądy. Dbaj o to a podziała długo. Mam mazdę 323f 1.8l. Silnik był gazowany w salonie mazdy w Holandii. Pali mniej niż benzyna a i lepiej od benzyny się zbiera.
Tata ostatnio kupił sobie Audi A4 B5 w dieslu i ten diesel mnie przekonuje. Eksploatacja jest niewiele droższa od LPG. Jeśli chodzi o koszty paliwa w tym wypadku są porównywalne. Mazdę planuję sprzedać i kupić 1.9TDI
Co do samego tematu. Kolego musisz dobrze ocenić w jakim stanie jest silnik. Ponieważ, jeśli ma już swoje lata to możliwe, że przydałby mu się remont. Wystarczy, że trochę pojeździsz z kiepsko wyregulowaną instalacją i gaz przeczyści silnik od środka.
Tak jak napisał ktoś wyżej. Nie oszczędzaj na instalacji. Rób regularne przeglądy. Dbaj o to a podziała długo. Mam mazdę 323f 1.8l. Silnik był gazowany w salonie mazdy w Holandii. Pali mniej niż benzyna a i lepiej od benzyny się zbiera.
Tata ostatnio kupił sobie Audi A4 B5 w dieslu i ten diesel mnie przekonuje. Eksploatacja jest niewiele droższa od LPG. Jeśli chodzi o koszty paliwa w tym wypadku są porównywalne. Mazdę planuję sprzedać i kupić 1.9TDI
Hmm...RB26 pisze:Eksploatacja jest niewiele droższa od LPG. Jeśli chodzi o koszty paliwa w tym wypadku są porównywalne.
Średnie ceny paliw: 95 - 5,32 zł/l, ON - 5,38 zł/l, LPG - 2,58 zł/dm³
Nie wydaje mi się aby przy takim samym spalaniu ON i LPG koszty paliwa były zbliżone
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Hmmm, mój kolejny samochód jest oczywiście "na gazie" Masa 1650 kg, pojemność 2351 cm3, 147 KM - spalanie gazu uśrednione z 880 km wyniosło 12 l LPG/100 km. Przy cenie 2,42 zł za litr daje nam to 29,04 zł, należy doliczyć troszkę benzyny i po przeliczeniu na ON wychodzi jakieś 6 l ON na 100 km, nie do osiągnięcia tym autem w dieslu.......
- Śmietan
- dyrektor generalny
- Posty: 22661
- Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
- Lokalizacja: Floryda
Ewka mnie namawiała na taki. Swoją drogą Santa Fe i Sportage II to nie bliźniacze konstrukcje?borowiak pisze:A taki
Moje Volvo - masa 1670kg, pojemność 2401cm3, 163KM - spalanie uśrednione z 8000km - 5,9l ON/100km. Tylko jedno małe, ale... nie ma 4x4.borowiak pisze:Masa 1650 kg, pojemność 2351 cm3, 147 KM - spalanie gazu uśrednione z 880 km wyniosło 12 l LPG/100 km.
Nie, Sportage II i Tuscon są oparte na tych samych podwoziach i silnikach. Santa Fe jest większy, bliżej mu wielkością do Sorento, technologicznie jednaj różni się od niej sporo.Śmietan pisze:Swoją drogą Santa Fe i Sportage II to nie bliźniacze konstrukcje?
To po co porównywaćŚmietan pisze:Tylko jedno małe, ale... nie ma 4x4
Po przejechaniu 2100 km mogę potwierdzić, że spalanie przeciętne wynosi 12 l LPG/100 km, minimalnie osiągnąłem 10,7 l. Przez w/w 2100 km zużyłem benzyny za 50 zł. Cena gazu spadła w moich stronach do 2,35 zł/l. Tak więc łączny koszt paliwa to 31,54 zł/100 km. Oby tak dalejborowiak pisze:spalanie gazu uśrednione z 880 km wyniosło 12 l LPG/100 km.