LPG, poradnik dla opornych

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

LPG, poradnik dla opornych

Post autor: Śmietan »

W temacie gazu jestem oporny, ale prawdopodobnie zakupię auto które pójdzie pod gaz. Mam kilka pytań.
Jakie są dodatkowe koszty gazowanego auta?
Ile kosztuje zagazowanie auta? (Peugeot 106)
Jaką instalację wybrać...
Interesuje mnie dosłownie wszystko...
Awatar użytkownika
Wujek Tułowice
leśniczy
leśniczy
Posty: 614
Rejestracja: niedziela 29 sie 2010, 23:05
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: Wujek Tułowice »

Dodatkowe koszty zagazowanego auta to:
- droższy przegląd - 162 zł na rok zamiast 99
- wymiana filtrów gazowych co 10-15 tys - jesli robisz samemu to 20 zł, jak oddajesz do serwisu to z regulacja około 100 zł
Mam 3 samochody w gazie - wymiana oleju, świec, kabli, filtra powietrza w takiej samej częstotliwości co zaleca producent i nie zauważyłem aby coś działo się złego

Jeśli chodzi o instalacje to nie mam pojęcia ile zakosztuje do tego modelu ale dam Ci jedną radę - nie oszczędzaj 2 czy 3 stów na samej instalacji wybierając najtańszą opcję bo później będziesz przeklinał gaz i się zrazisz do niego zupełnie. Co również ważne, traf do dobrego gazownika który porządnie to założy.
Uwierz, samochody z dobrze dobraną i zestrojoną instalacją przynoszą same korzyści ;)
Awatar użytkownika
xhardcorex
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1951
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 19:05
Kontakt:

Post autor: xhardcorex »

Śmietan, mają narzucić wysokie rezerwy w obrocie gazem, więc lpg pójdzie pewnie w górę ;)
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Re: LPG, poradnik dla opornych

Post autor: Glaca »

Śmietan pisze:Interesuje mnie dosłownie wszystko...
Zacznij od kalkulatora opłacalności LPG.

Ps. Mi koszt montażu LPG zwrócił się po ok. 5 miesiącach ( auto 4x4, gaźnik).
filipesku
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 21561
Rejestracja: wtorek 29 lis 2011, 11:36

Post autor: filipesku »

Śmietan, przez długie lata byłem użytkownikiem samochodów z instalacją LPG. Najpierw był to Ford Sierra - przejechałem na LPG chyba z 200 tys. km i bez zarzutów. Potem jeździłem Lanosem też z LPG i złego słowa nie powiem. Tak jak napisał Wujek Tułowice, nie oszczędzaj na instalacji. Jak założą Ci byle jaką taniochę, to będziesz klął. Z tego co sprawdziłem, to 106 były produkowane do 2003 roku więc silnik nie jest jeszcze naszpikowany elektroniką, więc instalacja nie powinna być mocno droga.
"Lepiej palić fajkę niż czarownice" ks. Adam Boniecki
Awatar użytkownika
frax_81
początkujący
początkujący
Posty: 36
Rejestracja: środa 21 paź 2009, 12:32
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: frax_81 »

Cześć. Ja mam Toyotę Corollę 1.4 2002 r. od 5 lat w gazie. Instalacja w tamtym czasie kosztowała mnie 2 000 zł. Przez te pięć lat przejechałem 170 000 km - pracuję w biurze ale daleko mam do roboty. Po odliczeniu kosztów instalacji oraz kosztów o których pisał Wujek (droższe przeglądy, wymiana filtrów) zaoszczędziłem na czysto 20 000 zł.
Muszę przyznać, że ostatnio zaczęły się pewne problemy z silnikiem (wypalanie gniazd) i mechanik radzi szukać powoli używki na podmianę - czy to związane z gazem? - pewnie tak. No ale nawet jak wydać 2 -3 tys. na silnik to i tak 17 000 zł do przodu.
"when i die bury me upside down, so the world can kiss my ass"
Awatar użytkownika
frax_81
początkujący
początkujący
Posty: 36
Rejestracja: środa 21 paź 2009, 12:32
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: frax_81 »

A o podwyżkach gazu straszą odkąd pamiętam ;)
"when i die bury me upside down, so the world can kiss my ass"
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105088
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Peugeot zaleca do swoich aut instalacje firmy BRC (fabrycznie takie montują). Zajrzyj na stronę firmy [...mod...] obejrzyj tam co wybrać i gdzie najbliżej Ciebie taką założą. Potem zadzwoń i podpytaj o wszystko :)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5588
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

ta, a ile można oszczędzić w Peugeocie 106 po podliczeniu WSZYSTKICH kosztów ? :| może lepiej lupić Tico na gaz :wink:
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

co Wy wicie o LPG...
:D
niech piszą Ci co to przejechali tak ze 200-300 tyś km i to nie jednym autem ale kilkoma z instalacjami od gaźnikowej, przez mono-wtrysk, wielo-wtrysk i po ciekłą "frakcję"
niech piszą Ci co to mieli je montowane w autach z nie utwardzanymi gniazdami zaworowymi, plastykowymi kolektorami dolotowymi, bez samo-regulatorów zaworów...
Co tam BRC.
Ja ma np. teraz LandiRenzo - chyba nie ma lepszej ale jak np. zawory się "podpierają" to nawet elektroniczna lubryfikacja zaworów pomaga jak umarłemu kadzidło.

PROSTE:
są auta, które LPG "lubią", są które "znoszą" i te które "nienawidzą".
Radzę poczytać fora zanim się kupi auto z LPG albo zacznie do niego montować.

A tak na margniecie to wiadomym jest, że instalacja LPG daje w "kość" elektryce auta (tej od świec). Kiedyś wystarczyło kupić przewodowy za 50 zł a teraz cały CIM z cewkami to koszt rzędu do 1000 zł....
Kiedyś nie było katalizatorów a teraz są ceramiczne w odróżnieniu o metalowych chroniczne nie cierpią LPG - no chyba, że Ktoś przyzwyczaił się do kontrolki silnika na desce - np. w OPLU błąd 420... :)
I tak by można długo...
NIE ZMIENIA TO FAKTU, ŻE POMIMO "PROBLEMÓW" UŚMIECH NA STACJI JEST BEZCENNY...
Mówiłem to Ja miłośnik LPG i starych (BARDZO) TD) :D
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

Piotrek pisze:Peugeot zaleca do swoich aut instalacje firmy BRC (fabrycznie takie montują). Zajrzyj na stronę firmy [...mod...] obejrzyj tam co wybrać i gdzie najbliżej Ciebie taką założą. Potem zadzwoń i podpytaj o wszystko :)
Oj Piotrek wprowadzasz Towarzystwo w błąd!!!
Jako "posiadacz" z przypadku 208 (od nowości) dowiedziałem się w salonie, że:
"polityka firmy nastawiona jest na rozwój silników wysokoprężnych" a jeśli chodzi o LPG to w drodze wyjątku pozwolą mi zażyć LPG ale pod rygorem utraty gwarancji minimum na wtryski.

a teraz wyjaśnienie techniczne - te nowoczesne silniki są wyposażone w taki rodzaj wtryskiwaczy, że tylko Pb potrafi je smarować i praktycznie powinno się jeździć 50/50 LPG /Pb aby ich przysłowiowy szlak nie trafił.
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
borowiak

Post autor: borowiak »

Piszcie co chcecie, ja szukam kolejnego auta z LPG, będzie to jakieś 14-ste z instalacją gazową. Gdzieś już poczyniłem wypowiedź na temat instalacji LPG i nie chce mi się powtarzać..... Diesle miałem trzy (dwa miałem, jeden jeszcze mam) i biorąc pod uwagę to, co się dzieje obecnie z nowymi dieslami, to już nie kupie ropniaka......
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77765
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

borowiak pisze:biorąc pod uwagę to, co się dzieje obecnie z nowymi dieslami, to już nie kupie ropniaka......
... :brawo: ...
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

borowiak pisze:Piszcie co chcecie, ja szukam kolejnego auta z LPG, będzie to jakieś 14-ste z instalacją gazową. .... Diesle miałem trzy .....z nowymi dieslami, to już nie kupie ropniaka......
I mnie o to chodziło!!!
mój diesel to 2,8 (silnik ISUZU) :D - gniotsa-nie-łamiotsa naprawiam przy pomocy drutu i pompki rowerowej a na liczniku ponad 300 tyś :) jeździ czy ma olej czy nie czy jest płyn chłodniczy czy nie.
np. elekto-zawór pompy można podłączyć kabelkiem z akumulatora i też pojechać... :D - jak T34 z numerem bocznym 102 i jazda na ręcznej pompie :wink:
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

borowiak pisze:Piszcie co chcecie, ja szukam kolejnego auta z LPG, będzie to jakieś 14-ste z instalacją gazową. .....
a tak na marginesie...
to gdyby były takie trwałe to nadal byłoby to pierwsze...
:wink:
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77765
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

Fichtel pisze: jak T34 z numerem bocznym 102 i jazda na ręcznej pompie :wink:
... nie za ciężko się go pcha? ...
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Fichtel
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 4264
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 20:02
Lokalizacja: las-y

Post autor: Fichtel »

drwalnik pisze:
Fichtel pisze: jak T34 z numerem bocznym 102 i jazda na ręcznej pompie :wink:
... nie za ciężko się go pcha? ...
a co mówił Grigorij Saakaszwili na ręcznej pompie dam radę (ile nie ważne) :)
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
borowiak

Post autor: borowiak »

Fichtel pisze: a tak na marginesie...
to gdyby były takie trwałe to nadal byłoby to pierwsze...
:wink:
Lubię zmieniać :oops: Auta z LPG posiadam od m1997 roku, bywały nawet 3 naraz..... Łącznie auta z gazem przejechały u mnie ponad 600 tkm. Obecnie będę sprzedawał pickupa i szukał jakiejś większej osobówki z LPG, klimą i automatem o pojemności minimum 2,0 l ;)
nocomments1957
podleśniczy
podleśniczy
Posty: 268
Rejestracja: piątek 14 paź 2011, 08:58

Post autor: nocomments1957 »

Rozsądniej jest kupić auto zagazowane , a przed kupnem kazać przejrzeć instalację u gazownika od tego typu, jaka instalacja jest założona ( ale nie u tego, który ją zakładał ). Pamiętać należy, że butle mają atest na 10 lat, więc im bliżej końca, tym łatwiej o obniżkę ceny. Butla ma też mieć oryginalne papiery. Cóż, jako były użytkownik peugeota, nie polecam. Są na świecie auta, lepsze zarówno do jazdy, obsługi, jak i do LPG.
Bądźmy zdrowi

Krzysiek
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105088
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Fichtel pisze:Oj Piotrek wprowadzasz Towarzystwo w błąd!!!
Mylisz się. To Twój salon wprowadza Cie w błąd. Spójrz na stronę: http://lpg.peugeot.pl/lpg.html
Nie rozumiem dlaczego 308 można fabrycznie "zagazować" a 208 nie.
Ktoś tu rzeczywiście mija się z prawdą i to chyba nie jestem ja...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

ODPOWIEDZ