Ford Maverick - czy warto kupić??
Moderator: Moderatorzy
Ford Maverick - czy warto kupić??
Witam! Chciałbym zakupić auto terenowe ale z naciskiem na komfort, wygodę pasażerów, prostą obsługę. Po wielu pomysłach i przemyśleniach, przeczytania niezliczonej ilości porównań wybór (prawie) się wyklarował. Będzie to Ford maverick, rocznik 2004-2005. W takim roczniku dostaję bardzo dobrze wyposażone, komfortowe auto z silnikiem 2,3 benzyna, skrzynia manualna, taki jak tu:
https://www.google.pl/search?client=fir ... l&tbm=isch
Cechy wizualne znam, pytania do Was są następujące:
1. Jak z właściwościami terenowymi?? (napisano, że jest to napęd automatycznie dołączany ale jakiego typu?? haldex?) czy wystarczy na nieutwardzone, szutrowe drogi, zimą nieodśnieżone??
2. Jak z żywotnościa silnika?? to chyba niewysilona konstrukcja, długo obecna na rynku (np. Scorpio), ciekaw jestem czy macie jakieś doświadczenia z tym silnikiem, jego awaryjnością, dostępem części, łatwością napraw, czy ma jakieś "haczyki", bolączki, wady konstrukcyjne??
3. Jak ze spalaniem?? czy możliwa jest przeróbka na LPG, czy jest nieskomplikowana i opłacalna??
Będę wdzięczny za każdą opinię!!
https://www.google.pl/search?client=fir ... l&tbm=isch
Cechy wizualne znam, pytania do Was są następujące:
1. Jak z właściwościami terenowymi?? (napisano, że jest to napęd automatycznie dołączany ale jakiego typu?? haldex?) czy wystarczy na nieutwardzone, szutrowe drogi, zimą nieodśnieżone??
2. Jak z żywotnościa silnika?? to chyba niewysilona konstrukcja, długo obecna na rynku (np. Scorpio), ciekaw jestem czy macie jakieś doświadczenia z tym silnikiem, jego awaryjnością, dostępem części, łatwością napraw, czy ma jakieś "haczyki", bolączki, wady konstrukcyjne??
3. Jak ze spalaniem?? czy możliwa jest przeróbka na LPG, czy jest nieskomplikowana i opłacalna??
Będę wdzięczny za każdą opinię!!
Gdzieś na ten temat była już dyskusja na forum. Poczekaj na opinię Borowiaka. Nie ma na forum lepszego speca.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Na początek: "Ford Maverick I to to samo co Terrano, ale ford Maverick II to już konstrukcja bliźniacza z Mazdą Tribute."
O tym aucie dyskutowaliśmy (między innymi) tutaj: http://www.lasypolskie.pl/viewtopic.php?p=411516#411516
O tym aucie dyskutowaliśmy (między innymi) tutaj: http://www.lasypolskie.pl/viewtopic.php?p=411516#411516
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
przejrzałem link ale niewiele mi pomógłPiotrek pisze:Na początek: "Ford Maverick I to to samo co Terrano, ale ford Maverick II to już konstrukcja bliźniacza z Mazdą Tribute."
O tym aucie dyskutowaliśmy (między innymi) tutaj: http://www.lasypolskie.pl/viewtopic.php?p=411516#411516
czy jest ktoś na forum kto jeździł takim autem/ vel. mazdą tribute??
albo ktoś kto użytkował jakiekolwiek inne auto ale Z TYM SILNIKIEM??
do borowiaka:
jaki tam jest typ napędu?? podeślij proszę jakieś schematy/rysunki/opisy, mogą być niepolskojęzyczne, poradzę sobie
Są wersje z napędem na jedną i dwie osie. Napęd 4x4 realizowany jest stale (AWD) za pomocą międzyosiowego sprzęgła tarczkowego z możliwością blokowania rozdziału mocy 50/50. Przednia oś napędzana "standardowo", tylna dołączana w razie uślizgu. Układ typowy dla aut typu SUV. Nadwozie samonośne średniej wielkości. W połączeniu z dobrym prześwitem wystarczy dla Twoich potrzeb.cossus pisze:1. Jak z właściwościami terenowymi?? (napisano, że jest to napęd automatycznie dołączany ale jakiego typu?? haldex?) czy wystarczy na nieutwardzone, szutrowe drogi, zimą nieodśnieżone??
Porządne jednostki, prawidłowo obsługiwane osiągają wysokie przebiegi, dobrze tolerują LPG.cossus pisze:2. Jak z żywotnościa silnika?? to chyba niewysilona konstrukcja, długo obecna na rynku (np. Scorpio), ciekaw jestem czy macie jakieś doświadczenia z tym silnikiem, jego awaryjnością, dostępem części, łatwością napraw, czy ma jakieś "haczyki", bolączki, wady konstrukcyjne??
Mniejsze silniki benzynowe palą przeciętnie 10-12 l/100 km (2,0 i 2,3). Po założeniu instalacji za jakieś 2400-2700 zł będzie palić Ci 11-14 l LPG. Różnicę w cenie i czas zwrotu inwestycji łatwo obliczyć znając przewidywany roczny przebieg.3. Jak ze spalaniem?? czy możliwa jest przeróbka na LPG, czy jest nieskomplikowana i opłacalna??
Chciałem wymienić moją Kijankę na coś młodszego i zrywniejszego, po przeanalizowaniu wymiarów odeszła mi chęć i skłaniam się do Kia Sorento.cossus pisze:Hej napisz proszę co w Twoim przypadku zadecydowało o wyborze takiego auta?
Hmmmm, auto większe, napęd podobny, awaryjność akceptowalna, ceny części również. Wygląd przodu - rzecz gustu.... Kolega użytkuje takie auto w leśnictwie od 5-ciu lat, przejechał nim ponad 150 tkm (obecnie łącznie jest 260 tkm na liczniku) i zdecydowanie go chwali. Super bagażnik, silnik diesla z tych prostych i nie sprawiających kłopotów. Twój wybórcossus pisze:zastanawiam się jeszcze nad hyundaiem santa fe rok 2002-2004, 2.0 CRD