Falowanie na wolnych obrotach

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

wod4

Post autor: wod4 »

niziołek pisze:spróbowałem używanych japończyków i już innych nie chcę... Hej! :wink:
Sodomia i gomoria w tym temacie... :wink:
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

Każdy nie na temat będę zgłaszał do administracji, ostrzegam. Lepiej pomyślcie co może być. Ja już wymiękłem szukając po necie. Mechanik też.
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Jarek, skoro już wymieniłeś wszystko to już masz inny samochód, więc poszukiwania zepsutego 'dynksa' musisz od nowa szukać. ;)
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22730
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Trzymamy się tematu bez zbędnych dygresji.

Rekordy forumowe proszę pobijać w innych - właściwszych miejscach Forum.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Śmietan
dyrektor generalny
dyrektor generalny
Posty: 22661
Rejestracja: czwartek 11 maja 2006, 09:17
Lokalizacja: Floryda

Post autor: Śmietan »

Ok.

Zapytam siostry czy coś się w jej egzemplarzu dało z tym problemem zrobić.
Awatar użytkownika
Skrzacik
inżynier nadzoru
inżynier nadzoru
Posty: 1023
Rejestracja: sobota 26 maja 2012, 15:44
Lokalizacja: dolinka

Post autor: Skrzacik »

Silniczek krokowy tylko sprawdzony i czyszczony? Może lepiej go wymienić? Przerabiałam to w Peugeocie 106 - tylko wymiana pomogła.
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

Tak, sprawdzony, wyczyszczony, działa prawidłowo, potwierdzone podłaczoną inną, całą nową przepustnicą z silniczkiem. W tym wypadku to część niewymienialna w PIIFL.
PAKITO
początkujący
początkujący
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 31 sty 2010, 18:40
Lokalizacja: z bydgoszczy

Post autor: PAKITO »

Jarku,
sprawdź przepływomierz...

Najprościej to sprawdzić w ten sposób, że odpalić auto...i jak już się rozgrzeje silnik do właściwej temperatury to na biegu jałowym, na postoju - odłączyć wtyczkę od przepływomierza...i jeżeli odłączenie tej wtyczki nie powoduje żadnej zmiany w pracy silnika to najprawdopodobniej padnięty przepływomierz.

Innymi słowy - jeśli obroty w samochodzie sa oki to odłączenie przepływomierza spowoduje falowanie obrotów. Natomiast jeśli przepływomierz jest spalony to obroty właśnie falują bez względu czy przepływomierz jest podłączony czy nie.
Jest to częsta awaria w samochodach na gaz z wrażliwym przepływomierzem przy strzale gazu.
ps. ale prawdę powiedziawszy nie wiem jakiego typu ty masz przepływkę...
PARANOJA
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

A gdzie ten przepływomierz może być w Kropku 2?
PAKITO
początkujący
początkujący
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 31 sty 2010, 18:40
Lokalizacja: z bydgoszczy

Post autor: PAKITO »

Na grubej rurze, która idzie do filtra powietrza....a jak wygląda...zobacz sobie np. na alledrogo.
PARANOJA
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

Nic takiego raczej nie widziałem u siebie, albo nie rozglądałem zbyt dokładnie.
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

PAKITO pisze:Na grubej rurze, która idzie do filtra powietrza....a jak wygląda...zobacz sobie np. na alledrogo.
Miedzy filtrem a przepustnicą nie żadnego przepływomierza, z puszki filtra jest rura, ale nie ma żadnego na niej przepływomierza, bo bym zauważył przy zdejmowaniu z przepustnicy. Jutro wstawię kilka fotek silnika.
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

Borowiaku, wreszcie udało mi się zakupić sam czujnik, jak na załączonym zdjęciu i dzisiaj będę go wymieniał. Dostęp jest trochę utrudniony, ale mam nadzieję, że za dwie-trzy godzinki będę miał jakieś wieści. Mam nadzieje, że dobre.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

Dzisiaj nie dam odpowiedzi, bo dopiero udało się po wielkich oporach dostać i wykręcić całe to ustrojstwo, ciąg dalszy dopiero jutro, narazie wypchęliśmy nożnie samochód z garażu na podjazd :-)
Zenek666

Post autor: Zenek666 »

Nie posiadałem więc nie znam konstrukcji,lecz jeśli kropek posiada mechaniczną regulację luzu zaworowego to byłaby to pierwsza kwestia którą bym sprawdził.Jeśli jeszcze miałbyś go w LPG to podparcie zaworów jest bardziej niż prawdopodobne.No ale nie wiem jak to tam w tym fiaciku jest skonstruowane :wink:
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105059
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Zenek666 pisze:podparcie zaworów jest bardziej niż prawdopodobne.
Bez innych objawów? Nie może to być...
Poza tym od lat 80 chyba wszystkie silniki mają już automatyczną regulację luzu.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

Zenek666 pisze:Nie posiadałem więc nie znam konstrukcji,lecz jeśli kropek posiada mechaniczną regulację luzu zaworowego to byłaby to pierwsza kwestia którą bym sprawdził.Jeśli jeszcze miałbyś go w LPG to podparcie zaworów jest bardziej niż prawdopodobne.No ale nie wiem jak to tam w tym fiaciku jest skonstruowane :wink:
Luzów żadnych nie ma, silnik po kapitalnym remoncie na obrotach chodzi idealnie.
borowiak

Post autor: borowiak »

Piotrek pisze: Poza tym od lat 80 chyba wszystkie silniki mają już automatyczną regulację luzu.
:nie: :nie: :nie:
Nawet takie marki jak Honda czy Toyota miewają obecnie mechaniczną regulację zaworów ;)
Awatar użytkownika
RR
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 9039
Rejestracja: niedziela 14 maja 2006, 21:27
Kontakt:

Post autor: RR »

borowiak pisze:Nawet takie marki jak Honda czy Toyota miewają obecnie mechaniczną regulację zaworów ;)
Potwierdzam i chwalę sobie.
Przyrodniczy serwis informacyjny
Dziennik Leśny
11
wiceminister
wiceminister
Posty: 30737
Rejestracja: środa 15 paź 2003, 00:00

Post autor: 11 »

borowiak, czujnik wymieniony, problem pozostał.
ODPOWIEDZ