Opony

Samochody terenowe, testy, opinie, informacje...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
greendog
początkujący
początkujący
Posty: 125
Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 15:06
Lokalizacja: rdlp szczecinek

Post autor: greendog »

nie porównujmy małej, zwinnej Vitary z pancernikiem typu Disco, nie ta masa..nie ta klasa..
konkluzje jakies z dyskusji wynikły, i dobrze.

pakito - nie rozpalaj się tak. mozna swoje zdanie wyrazić nie obrażajac innych (aluzyjki o teoretyzowaniu, znajomości ang itd), i nie podlizujac sie do tych co maja zdanie tobie podobne..

a na śniegu mimo wszystko jeżdze na MT :) bo jezdze, a nie się kopię :)
zawodowców cechuje spokój i wyważone ruchy
PAKITO
początkujący
początkujący
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 31 sty 2010, 18:40
Lokalizacja: z bydgoszczy

Post autor: PAKITO »

Pozdrawiam greendog :spoko: (zapowiadają na dziś duże opady śniegu) :spoko:
PARANOJA
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

borowiak pisze:Do w miarę oryginalnego Samuraia założyłbym opony o rozmiarze 195/80/15. Niestety, rozmiar ten wbrew swej wielkości kosztuje dość sporo :cry: Zamiennikiem może być 205/70/15 lub 205/75/15, opony w tym rozmiarze są trochę tańsze i jest ich więcej na rynku.
Odświeżę trochę temat. Ja mam stare opony 195/80/15 hiszpańskie oznaczone: SPECIAL TRACK 4 x 4 OFF ROAD INSA TURBO. Głowy nie dam, ale to chyba typ AT.
W teren niezłe; w piach, śnieg i w błoto można wjechać (i wyjechać). Za to na szosie komfort jazdy nie jest zbyt duży. Są głośne i przy dużej szybkości auto się kiepsko prowadzi.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105109
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

j24 pisze:SPECIAL TRACK 4 x 4 OFF ROAD INSA TURBO. Głowy nie dam, ale to chyba typ AT.
To opona typu MT. Wyczynowa.
Jest to opona o bardzo wysokiej przyczepności. Przeznaczona dla pojazdów wyścigowych, off road. Agresywny model dla dobrej przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Ma wielką siłę ciągu, wybitną przyczepność i większą odporność na czynniki zewnętrzne. Doskonałe opony na najbardziej wymagające trasy. Idealna dla wszystkich pojazdów terenowych.
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Piotrek pisze:
j24 pisze:SPECIAL TRACK 4 x 4 OFF ROAD INSA TURBO. Głowy nie dam, ale to chyba typ AT.
To opona typu MT. Wyczynowa.
Jak kupowałem auto to sprzedawca zapytał, czy biorę go na tych oponach, czy ma założyć specjalne off roadowe MT-eki (chciał za nie dopłatę). Jako, że już te co były założone wydawały mi się wystarczająco terenowe (jakże różne od szosowych z osobówki), a jako laik i tak nie za bardzo czułem różnicę poprzestaliśmy na tych co były.
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Doradźcie mi jeszcze, jakie ciśnienie powinno panować w takowych oponach. Założenie jest takie, że auto jeździ cały rok, "normalnie", tzn. jako narzędzie pracy leśniczego a nie do wyczynowego off roadu.
:| :?:
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
borowiak

Post autor: borowiak »

Ja w Vitce z MT-kami miałem zawsze 1.6-1,7 atm.
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Nieco inne pytanie - o opony zimowe do osobówki.
Letnie, oryginalne opony to: 195 / 55 / 15. Chcę kupić komplet opon zimowych. Sprzedawca proponuje zastosować zamiennik: 185 / 60 / 15. Opony w tym drugim rozmiarze są tańsze i jest większy wybór. Jako ich minus wskazuje na nieznaczne zafałszowanie licznika - rzędu 1 km na 100 km. Przeszkód i zagrożeń technicznych - nie ma. Twierdzi nawet, że na zimę lepiej zastosować takie ciut węższe opony, bo auto lepiej rusza ("atakuje" śnieg).
Jakie macie doświadczenia i zdanie w tej materii? :?:
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

Węższe opony lepiej "wgryzą" się w śnieg i błoto pośniegowe. Ale wydłuża się droga hamowania na asfalcie, ubitym śniegu, lodzie.

Szersze opony to lepsze hamowanie i przyczepność na zakrętach - w śniegu i błocie radzą sobie gorzej.


Więc założenie o średniej szerokości jest dobrym kompromisem :roll:
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170015
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

Osobiście, zarówno letnie, jak i zimowe, używam te, zalecane przez producenta mojego autka i nawet nie myślałem, coby nieco inne zakładać na zimę, ale z chęcią poczytam, co praktycy mają w tym temacie do powiedzenia.
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

Troszkę poczytałem ale musiałbym mieć duzo więcej czasu więc pójdę na łatwizne i zapytam jakie oponki założyć do GV I aby ją maksymalnie podnieść a przy tym nie ocierać o błotniki itd.
Nie będę podnosił poprzez jakieś przerabianie zawieszenia. Chcę tylko delikatnie podnieść na oponach jeśli to mozliwe i ma sens.
Auto w końcu już mam więc pozostają już tylko dylematy "obsługowe". :)
Glaca
dyrektor regionalny
dyrektor regionalny
Posty: 6954
Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Glaca »

mackomacko pisze: Chcę tylko delikatnie podnieść na oponach jeśli to mozliwe i ma sens.
Ustal jakie ET mają felgi - to pierwsze ograniczenie ...

Chcesz link do forum gdzie o oponach do Vitki jest ok. setki tematów :|

( jest tam też kalkulator obliczający m.in. efekt założenia wyższych opon w mm prześwitu)
borowiak

Post autor: borowiak »

mackomacko
początkujący
początkujący
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 08:57

Post autor: mackomacko »

OK, dziękuję. Zerkne na rozmiar i producenta oraz model opony i napiszę.
Awatar użytkownika
j24
Admin
Admin
Posty: 22736
Rejestracja: wtorek 25 lis 2008, 20:16
Lokalizacja: Wlk. Ks. Maz.

Post autor: j24 »

Odświeżę temat - co o tym myślicie? :?:

"Oto 50 opon zimowych, które trafiły do naszego wielkiego testu. Sprawdziliśmy wszystkie, a najlepsze poddaliśmy bardzo wymagającym próbom. Które z nich poradziły sobie najlepiej w zmiennych, zimowych warunkach – na śniegu, deszczu i suchym asfalcie? ..."

http://auto-swiat.onet.pl/1-50-modeli-o ... ielki-test
Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy. (Mt 6,34)
Awatar użytkownika
Sten
prezydent
prezydent
Posty: 170015
Rejestracja: czwartek 13 gru 2007, 18:40
Lokalizacja: Łuh

Post autor: Sten »

A cóż z tzw polskimi oponami z Dębicy i Olsztyna?
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Awatar użytkownika
drwalnik
Admin
Admin
Posty: 77780
Rejestracja: wtorek 13 lip 2004, 00:00
Lokalizacja: z drewna
Kontakt:

Post autor: drwalnik »

... moim zdaniem są naprawdę dobre ...
... (VIA/RT) nie oznacza moich poglądów ani poparcia dla cytowanych treści...
"wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą" - marek aureliusz
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105109
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Ta opinia wskazuje, że ten cały test to lipa reklamowa:
... Za wzorową uznajemy oponę Michelin Alpin A4 91H. ...
Przyjrzyjcie się uważnie tabelkom. W świetle przedstawionych wyników trudno uznać tę oponę za najlepszą...
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Awatar użytkownika
Blues Brothers
nadleśniczy
nadleśniczy
Posty: 5595
Rejestracja: niedziela 31 mar 2013, 17:46

Post autor: Blues Brothers »

z oponami jak ze wszystkim - dzisiaj jesteś ty najlepszy jutro ja , i tak wkóło.
Kupiłem opony najlepsze w/g testów 5 lat temu, dziś kolejny model ledwo w 10 się mieści. Testy co pół roku a produkt kupujemy na lata. Opona zimowa właściwie zużyta ledwo 20%, a z racji wieku mam ją wyrzucić i nabić kasę kolejnemu producentowi :evil: a nie dam jeszcze poużywam :lol: W normalnej eksploatacji i przeciętny kierowca nie zauważy różnicy przy większości opon i dla niego będzie dobra ta którą kupił.
a co do
A cóż z tzw polskimi oponami z Dębicy i Olsztyna?
Dębica = Goodyear
Stomil = Michelin
tzw polskie opony to produkt budżetowy, aby nie konkurował z firmami matkami. Zreszta jakiś czas temu (nie wiem jak dziś) nie były nawet produkowane w PL tylko w fabrykach koncernu za granicą .
Awatar użytkownika
Piotrek
Admin
Admin
Posty: 105109
Rejestracja: sobota 28 maja 2005, 00:00
Lokalizacja: ze wsząd
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

A pamiętacie jeszcze "opony z kormoranem" z OZOS? :)
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

ODPOWIEDZ