Przekop przez Mierzeję nie zaszkodzi przyrodzie.
Moderator: Moderatorzy
Nie wiem Panowie czy przeczytaliście to co zalinkowałem. A są tam przecież pretensje do PiS, że nie realizuje tego co PO wymyśliło. A mnie się widzi, że niezależnie kto wymyślił, to jednak większość polityków w mniejszym lub większym stopniu była za. A że się niektórym odmieniło? I że teraz pretensje o wszystko do PiS-u o to że robi, a samym się tylko pomnik łopaty zbudowało?
Mnie wcale nie chodzi o to czy przekop ma sens ekonomiczny, czy militarny, czy też jest to tylko miś na miarę naszych potrzeb. Chodzi mi tylko o to aby nie przypisywać komuś nie jego zasług. A wystarczy poczytać trochę archiwalnych wypowiedzi. I trudno będzie wtedy wskazać jakiegoś polityka, który by przekopu nie chciał robić. Ale to trzeba choć trochę, choć ociupinkę obiektywizmu.
Mnie wcale nie chodzi o to czy przekop ma sens ekonomiczny, czy militarny, czy też jest to tylko miś na miarę naszych potrzeb. Chodzi mi tylko o to aby nie przypisywać komuś nie jego zasług. A wystarczy poczytać trochę archiwalnych wypowiedzi. I trudno będzie wtedy wskazać jakiegoś polityka, który by przekopu nie chciał robić. Ale to trzeba choć trochę, choć ociupinkę obiektywizmu.
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Bardzo nieładnie tak kłamać.Piotrek pisze:Ty natomiast tylko "piewców PiS".Glaca pisze:Piotrek, bez obrazy - cytujesz polityków krytykujących WSZYSTKO od 2015 roku.
Cytowałem w tym temacie polityków:
1. W Elblągu jeden z polityków Platformy Obywatelskiej - senator Elżbieta Gelert, w 2006 roku ufundowała pomnik-postulat w kształcie wbitej w ziemię łopaty, na którym widnieje napis „Przekop Mierzei konieczny - możliwy - potrzebny”.
2. Komentarz europosła PO Janusza Lewandowskiego:
"Harwestery przeniosły się z Puszczy Białowieskiej na Mierzeję Wiślaną. Karczują las pod przekop, który ma łączyć Bałtyk przez płytki zalew z nieistniejącym portem Elbląg"
To wszystko.
Nie masz obowiązku ani ochoty śledzić moich postów - OK.
Ale umówmy się że jak nie wiesz to nie pisz co Ci się tam wydaje i nie pomawiaj mijając się w 100 % z faktami.
Glaco...może i roku 2006 ktoś postawił pomnik a roku 1654 wykopał dołek, a w roku 1945 wyciął drzewka bo wtedy miało to uzasadnienie ekonomiczne....Ale człowiek rozumny mając wiedzę i widząc postęp korzysta z niej ....
A w sytuacji gdy PISOWSKI MINISTER w roku 2007 zrobił podwaliny pod budowę RAIL BALIKI i VIA BALTIKI - dwóch bardzo ważnych i potrzebnych korytarzy transportowych, z których Polska jak będzie mądra będzie czerpać dochody to w tym momencie port w Elblągu stał się trupem ...żaden przewoźnik nie będzie w imię patriotyzmu telepał się przez całą długość Polski, wpłynąć blisko 20 km w głąb lądu by wyładować towar!!! Chyba że jakiś kretyn....Po wybudowaniu Via Baltiki - a prace idą pełną para - na Litwie doszli już do naszej granicy, u nas od granicy do Suwałk kopią, od Augustowa do Ostrowi kopia, od Lublina do Rzeszowa kopią - zaraz będzie trasa gdzie TIR załadowany w Wilnie po 8 godzinach jest albo koło Rzeszowa lbo pod Berlinem...
Te projekty tych dwóch korytarzy transportowych są realizowane - niezależnie od tego kto je wymyśli...!!
Czy stanie się coś przyrodzie jak będzie przekop....?? Zobaczymy jak przekopią, jak ruszą osady denne, jak przyjdzie sztorm i puszczą zabezpieczenia....
A w sytuacji gdy PISOWSKI MINISTER w roku 2007 zrobił podwaliny pod budowę RAIL BALIKI i VIA BALTIKI - dwóch bardzo ważnych i potrzebnych korytarzy transportowych, z których Polska jak będzie mądra będzie czerpać dochody to w tym momencie port w Elblągu stał się trupem ...żaden przewoźnik nie będzie w imię patriotyzmu telepał się przez całą długość Polski, wpłynąć blisko 20 km w głąb lądu by wyładować towar!!! Chyba że jakiś kretyn....Po wybudowaniu Via Baltiki - a prace idą pełną para - na Litwie doszli już do naszej granicy, u nas od granicy do Suwałk kopią, od Augustowa do Ostrowi kopia, od Lublina do Rzeszowa kopią - zaraz będzie trasa gdzie TIR załadowany w Wilnie po 8 godzinach jest albo koło Rzeszowa lbo pod Berlinem...
Te projekty tych dwóch korytarzy transportowych są realizowane - niezależnie od tego kto je wymyśli...!!
Czy stanie się coś przyrodzie jak będzie przekop....?? Zobaczymy jak przekopią, jak ruszą osady denne, jak przyjdzie sztorm i puszczą zabezpieczenia....
Sa mniej więcej takie same jak dla lotniska w Radomiu - po otwarciu wszystkie statki ruszą do Elbląga aby tam się rozładować - wtedy przy założeniu że w ciągu dnia będzie się wyładowywać 10 statków o maksymalnej ładowności budowa zwóci się w ciągu pięciu lat...Czyli kraj miodem i mlekiem płynącyPiotrek pisze:chętnie zapoznał bym się z treścią owego raportu ekspertów UM w części wykazującej owe zyski społeczne i gospodarcze
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Przytoczyłem kiedyś te wypowiedzi jako ciekawostki, dla kontrastu z totalnym chórem przeciwników pisowskiej inwestycji.carabus pisze:Glaco...może i roku 2006 ktoś postawił pomnik a roku 1654 wykopał dołek, a w roku 1945 wyciął drzewka bo wtedy miało to uzasadnienie ekonomiczne....Ale człowiek rozumny mając wiedzę i widząc postęp korzysta z niej ....
A wróciłem do nich wyłącznie w kontekście pomówienia Piotrka że "cytuję wyłącznie piewców PiS"
Glaco...chyba inwestycja nie powinna być pisowska, peowska czy lgbetowska a powinna mieć uzasadnienie ekonomiczne. Czy ktoś mówi, że większość dróg z których korzystamy są peowskie????Glaca pisze: z totalnym chórem przeciwników pisowskiej inwestycji.
I tu dochodzimy do setna problemu - myślenia...nie na wczoraj na dziś....tylko na JUTRO...i drugi aspekt - "bo obiecaliśmy" ...no to już wybudowali "obiecaną" elektrownie w Ostrołęce , mamy już helikoptery z Świdnika, tysiące domów, prom i tp...
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Z mojej strony to był sarkazm - ciągle słyszę pisowska policja, pisowskie wojsko, itp. itd.carabus pisze:Glaco...chyba inwestycja nie powinna być pisowska, peowska czy lgbetowska a powinna mieć uzasadnienie ekonomiczne. Czy ktoś mówi, że większość dróg z których korzystamy są peowskie????(...)Glaca pisze: z totalnym chórem przeciwników pisowskiej inwestycji.
Nieważne co zrobi pis - totalna krytyka. Widać to fajnie na przykładzie Covida - najpierw za wcześnie reagowali, za mocno wprowadzano ograniczenia, potem za późno luzowali, na każdym etapie wszystko zawsze było źle.
Bo wszystko robią źle. Niech coś zrobią dobrze to pierwszy ich pochwalę.Glaca pisze:na każdym etapie wszystko zawsze było źle
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Hola hola ...najpierw był y peany jak Polska jest wspaniale przygotowana dzięki "żondom" zjednoczonej prawicy, potem jak jest wspaniale bo cala Europa już zarażona tylko Polska "dzięki żondom" jest "zielonom wyspom", potem wystąpienia ministra i nabijanie się że maski są be...passe itp, potem zakup masek bez atestów, zakup respiratorow bez atestów i codziennie peany jak jest super....Widać to fajnie na przykładzie Covida - najpierw za wcześnie reagowali, za mocno wprowadzano ograniczenia, potem za późno luzowali, na każdym etapie wszystko zawsze było źle.
Taka była kolejność....o zamykaniu lasu i studiach tatuażu - jako kluczowych miejscach roznoszenia wirusa nie wspominając
Zapewne nieświadomie uznałeś, że tyle musi być statków fizycznie? Ja bym wziął pod uwagę wielokrotne pokonywanie trasy przez mniejszą liczbę jednostek. No chyba, że powiesz mi, że ktoś uznał, że port w Elblągu może naraz przyjąć 670 statków? Gdyby tak było to Hamburg by splajtował, a ekonomicznego uzasadnienia przekopu nie trzeba by było uzasadniać?Piotrek pisze:Mamy te 670 jednostek do 1000 ton?
PS Poza tym napisano jak wół: 670 w 2021r. Czyli niecałe 2 na dobę? Mamy te dwa statki?
A co do chwalenia: Toż Via Baltikę budują! Carabus chwali. Ty nie?
Wielokrotne pokonywanie trasy jest dobrym tłumaczeniem gdyby nie fakt, że z wyliczeń wynika ok. 9 godzin na pokonanie trasy w dwie strony np. do Gdańska. Doliczajac rozładunek i inne prace wychodzi, że w dobrych układach statek popełni jeden, może niecałe dwa kursy na dobę. Nie wiem jak długo trwa załadunek i ile finalnie będzie mogło być obslużonych statków jednocześnie, ale obawiam się, że kanał nie będzie wielopasmową autostradą, a przecież stale pogłębianie toru też wykonywać trzeba. Jeśli jednak mamy utrzymywać port, kanał i całą infrastrukturę dla ok. dwóch statków dziennie (670/365=1,84), to cała ta inwestycja jest g... warta.
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
-
- dyrektor regionalny
- Posty: 6954
- Rejestracja: czwartek 21 cze 2007, 13:18
- Lokalizacja: wielkopolska
Bardzo treściwe podsumowanie choć jest niewątpliwie dowodem na destrukcyjny wpływ mediów na postrzeganie rzeczywistościcarabus pisze:Hola hola ...najpierw był y peany jak Polska jest wspaniale przygotowana dzięki "żondom" zjednoczonej prawicy, potem jak jest wspaniale bo cala Europa już zarażona tylko Polska "dzięki żondom" jest "zielonom wyspom", potem wystąpienia ministra i nabijanie się że maski są be...passe itp, potem zakup masek bez atestów, zakup respiratorow bez atestów i codziennie peany jak jest super....Widać to fajnie na przykładzie Covida - najpierw za wcześnie reagowali, za mocno wprowadzano ograniczenia, potem za późno luzowali, na każdym etapie wszystko zawsze było źle.
Taka była kolejność....o zamykaniu lasu i studiach tatuażu - jako kluczowych miejscach roznoszenia wirusa nie wspominając
Nie 880 mln zł, a 2 mld zł kosztować będzie przekop Mierzei Wiślanej. Od 2016 r., kiedy to przyjęto uchwałę w tej sprawie, znacząco wzrosły ceny materiałów i koszt robót budowlanych, dlatego podwyżka jest nieunikniona – czytamy w oficjalnym dokumencie.
https://www.money.pl/gospodarka/inwesty ... 8896a.html
https://www.money.pl/gospodarka/inwesty ... 8896a.html
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Zobaczymy jaką kwotą zamknie się ten pomysł ...
"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było."
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
Beer-o-pedia - Encyklopedia piwa
...jeszcze całkiem nie tak dawno zwolennicy DZ obśmiewali wszystkich tych, którzy śmieli cokolwiek o drożyźnie powiedzieć, a tu nagle pierdut i wartość projektu trza niemal razy trzy pomnożyć
"Słowa mają ogromną moc, więc naszą powinnością jest te słowa kontrolować. Inaczej mogą zdziałać wiele zła" - Mordimer Madderdin
Tu pieniądze to jest ostatnia "rzecz", na którą zwraca się uwagę...
Zresztą druk banknotów idzie pełną parą i jedyne czego można się obawiać to to czy wystarczy liter i cyferek do kolejnych serii.
Zresztą druk banknotów idzie pełną parą i jedyne czego można się obawiać to to czy wystarczy liter i cyferek do kolejnych serii.
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
Jezioro Nasera/Wysoka Tama Asuańska.Fichtel pisze:Ale "Nil" - do czego pijesz...?
Poezja to opisanie uczuć słowami, a świata - uczuciami.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
***Unless otherwise stated, my posts are my opinion, not official***
No trees were killed to send this message, however, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Domyślałem się ale chciałem "doprecyzować"Piotrek pisze:Jezioro Nasera/Wysoka Tama Asuańska.Fichtel pisze:Ale "Nil" - do czego pijesz...?
Nil to przykład polityki jednego Państwa wpływającego na inne Państwo. Przykład, więc trochę nie trafiony jak do przekopu...
Bo może chodziło o Wielką Tamę Etiopskiego Odrodzenia.
DT=>Podleśniczy<=>Leśniczy
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."
"Co się polepszy, to się popieprzy. Co się zbuduje, to się zrujnuje. Co się ustali, to się obali. Polak musi mieć łeb i dupę ze stali."